Skip to main content

Na een bezoek van een kpn service monteur kreeg ik het advies om mijn huidige cat5e kabel te vervangen door cat6 of cat6a. Dit heb ik reeds gedaan, maar nu blijft het internet lampje op het glasvezel kastje oranje branden, en haal ik dus maximaal maar 92mbps. De kabel van het kastje naar het modem gaat via een leiding in plafond/muur, kan het zijn dat de kabel beschadigd is geraakt? Ik heb ook al een andere stekker op de kabel gemonteerd. 

een oranje lampje betekent dat de ethernet verbinding tussen het glasvezel kastje en het modem op 100mbit werkt. dit merk je dus ook door de maximale snelheid van 92mpbs. dit wordt meestal veroorzaakt omdat 1 van de 8 aders dan net niet goed aangesloten is.

heb je de stekkertjes zelf aan de kabel gezet?

heb je eventueel een kabel tester om de kabel en stekkertjes te kunnen testen?


Ik heb inderdaad zelf de stekkers erop gezet met een krimptang. Ik heb geen kabeltester liggen. Op een kortere kabel heb ik ook een stekker geknepen en die werkt wel. Ik kan het opnieuw proberen, een nieuwe stekker erop zetten.


probeer maar even een keertje opnieuw. even goed op de kleur codes letten dat allebei de stekkertjes de juiste volgorde hebben.

 


Bij de 3e poging is het gelukt!! Nu een snelle, stabiele verbinding. Bedankt voor je tip!!


Reageer