Skip to main content
Beantwoord

Internetsnelheid

  • March 18, 2020
  • 11 reacties
  • 121 keer bekeken

hoezo zie ik in mijn kpn dat ik slechts een 10/10 mbit verbinding heb, terwijl ik een 200/200 heb besteld in oktober?

is dat misschien omdat 3 dagen nadat ik alles in 1 had besteld hussel kwam?

Beste antwoord door Bart van KPN

Ik heb het nog even uitgezocht. De upload klopt wel. De snelheden die bij jouw pakket horen zijn namelijk 200/20. De upload zit daar nog weer boven. Je haalt dus waarvoor je betaald. Het is helaas geen 200/200 abonnement. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 18, 2020

10 mbit is niet veel. Wat staat er voor uw adres op Fourstack? 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


  • Auteur
  • Helper
  • March 18, 2020

10 mbit is niet veel. Wat staat er voor uw adres op Fourstack? 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

max haalbaar is 1000 Mbit Ftth

 

maar ik bedoel eigenlijk, dat ik toentertijd voor 200/200 bijgeklikt heb ( optie) en in het overzicht op mijn kpn staat 100/10 glas verbinding dat bedoel ik


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 20, 2020

Hoi @joren112,  je zou inderdaad 200/200 moeten hebben. Dat was de snelheid die voor de Hussel bij het 4K abonnement hoorde. Deze moet je nu dus hebben. Alleen in jouw Mijn KPN staat 100/10 Mbit/s? Heb je daar een screenshot van?  En het resultaat van een bekabelde speedtest? Voor zover ik kan zien heb je namelijk 200/200. Ik hoor graag van je, dan ga ik verder op onderzoek. 


  • Auteur
  • Helper
  • March 20, 2020

@Bart_Z 

 

dit is wat de monteur na installatie heeft gemeten,

 

dit staat er op mijn.kpn.com

 

en vanavond als ik thuis ben zal ik even een bedraadde speedtest doen en uploaden.


  • Auteur
  • Helper
  • March 20, 2020

met meerdere verbindingen.

enkele verbinding.

en trouwens de WIFI op 5Ghz (1 meter van de experiabox v10A) haalt slechts 110 (op de macbook pro 2014

 


  • March 20, 2020

Hallo @joren112 , als ik het zo zie krijg je de snelheid waar je voor betaalt, 200/10 bonded koper, in de praktijk 188 down en 32,9 up, prima toch?

 


  • Auteur
  • Helper
  • March 20, 2020

@JanD maar heb geen koper. Zit op glas… (met dat stomme omvormkastje van kpn zodat je 1 van de netwerkpoorten kwijt bent in el router


  • March 20, 2020

Hallo @joren112 ,oke, glas, maar je bent geen poort kwijt, die rode wanpoort voor glas is ook niet te gebruiken als je geen glas he bt.

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 21, 2020

Ik kan niet zo goed verklaren waarom er 100 in Mijn KPN staat. Wel zie ik dat het technisch gewoon goed staat. Je haalt de 200 wel gewoon gelukkig. Via WiFi zal je altijd snelheidsverlies hebben. Denk je dat het beter kan, dan kun je nog de tips uit dit WiFi topic doorlopen. 


TFHFony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • March 21, 2020

Ik kan niet zo goed verklaren waarom er 100 in Mijn KPN staat. Wel zie ik dat het technisch gewoon goed staat. Je haalt de 200 wel gewoon gelukkig. Via WiFi zal je altijd snelheidsverlies hebben. Denk je dat het beter kan, dan kun je nog de tips uit dit WiFi topic doorlopen. 

200MBit/s down haalt hij wel. Qua upstream gaat er nog meer mis: Gezien de grafieken, begint de upload hoog en wordt hij daarna afgekapt. Lijkt me toch dat ergens dus de snelheid gelimiteerd wordt.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • March 24, 2020

Ik heb het nog even uitgezocht. De upload klopt wel. De snelheden die bij jouw pakket horen zijn namelijk 200/20. De upload zit daar nog weer boven. Je haalt dus waarvoor je betaald. Het is helaas geen 200/200 abonnement.Â