Skip to main content

Op dit moment (27-9-2023, 14:38) komt de down- en uploadsnelheid amper boven 400 Mbs uit. 3 metingen uitgevoerd. Sowieso wisselt de snelheid erg. Wat is er aan het handje¿

Hallo @Martin712 heb je dit bekabeld gemeten met 1 pc rechtstreeks aan de modem en verder alles overige (draadloze) apparatuur uit?

 


Hallo @Martin712 heb je dit bekabeld gemeten met 1 pc rechtstreeks aan de modem en verder alles overige (draadloze) apparatuur uit?

 

Jazeker, net als de dagen ervoor, toen ik prima waardes had.


Moet het modem soms gereset worden? Ook vandaag is de snelheid om huilen😢

 

Edit: reset helpt ook niet; snelheid blijft ruim onder de 400 Mbs.


Moet het modem soms gereset worden? Ook vandaag is de snelheid om huilen😢

 

Edit: reset helpt ook niet; snelheid blijft ruim onder de 400 Mbs.

Hallo @Martin712 haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna.

Herstart daarna je modem/router eens. Gaat het nu goed? Zo nee, bel dan even met 0800 0402.

Zo ja, opgelost.

 


Moet het modem soms gereset worden? Ook vandaag is de snelheid om huilen😢

 

Edit: reset helpt ook niet; snelheid blijft ruim onder de 400 Mbs.

Hallo @Martin712 haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna.

Herstart daarna je modem/router eens. Gaat het nu goed? Zo nee, bel dan even met 0800 0402.

Zo ja, opgelost.

 

Dank voor deze tip. De snelheden zijn wat ze ongeveer behoren te zijn, zij het dat bij metingen via Ookla en de speedstest van KPN ook nu nog zo'n 100 Mbs verschil zit (die van KPN meet stevast hogere waarden dan Ookla).


Hallo @Martin712 de Ookla app binnen Windows 10/11 wordt voor Gigabitsnelheden als meest betrouwbaar gezien, het kiezen van een servers om te meten wil ook nog wel eens uitmaken en de drukte binnen jouw gebied op de straatkast.

Gemiddeld moet je bekabeld zo rond de 930/930Mbit/s kunnen halen.

Goed om te lezen dat je nu de goede snelheid haalt.

 


Ookla en dan de server in mijn woonplaats kiezen levert idd betere waarden (rond 930 Mbs)op dan de ‘optimale’ server (vaak in Barendrecht) :)


Vandaag weer hetzelfde euvel: kom niet boven de 400 Mbs (u/d). Twee verschillende tools gebruikt (Ookla/KPN). 2x glasvezelkastje van de spanning gehaald en modem aan/uit gezet. Geen resultaat. Wat is er nu weer aan het handje?


Je meet via de browser? Of is dit via de app?

De 1 GBit/s kun je het beste meten met de Ookla app uit de store op jouw pc. Daarbij dienen alle apparaten die internet gebruiken uit te staan. 


Je meet via de browser? Of is dit via de app?

De 1 GBit/s kun je het beste meten met de Ookla app uit de store op jouw pc. Daarbij dienen alle apparaten die internet gebruiken uit te staan. 

Via de browser. Maar ik heb van de week het modem op afstand laten resetten. Vervolgens haalde ik weer de snelheden die bij mijn contract horen. Ik hoop dat een volgende daling van de internetsnelheid uitblijft. Ik zal het regelmatig checken, want daar kun je dus blijkbaar niet vanuit gaan.


Helemaal goed. Wil je wel vragen om het dan bij te houden met de app wanneer alle andere appraten geen internet gebruiken. 

Ben ik benieuwd of je nog weer momenten ziet waarbij de snelheid gedaald is. 


Helemaal goed. Wil je wel vragen om het dan bij te houden met de app wanneer alle andere appraten geen internet gebruiken. 

Ben ik benieuwd of je nog weer momenten ziet waarbij de snelheid gedaald is. 

Vandaag weer onder 400 Mbs, na dagen van een prima snelheid. Ook mét andere apparatuur aangesloten. Dus wel vreemd dat nu wéér zo laag is en dat (bij meting?) andere apparatuur uitgeschakeld moet zijn? Of mis ik nu wat? Annoying is het wel.


Dit heb je weer gemeten met 1 apparaat bekabeld aangesloten op het modem via de dekstop app? Met verder alle internet gebruikende apparaten uit? 
En heb je het glasvezelkastje nog weer stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten?

Ik vraag dit nog even weer om zeker te zijn. Dan kan ik ook kijken wat ik verder nog kan betekenen. 


Dit heb je weer gemeten met 1 apparaat bekabeld aangesloten op het modem via de dekstop app? Met verder alle internet gebruikende apparaten uit? 
En heb je het glasvezelkastje nog weer stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten?

Ik vraag dit nog even weer om zeker te zijn. Dan kan ik ook kijken wat ik verder nog kan betekenen. 

Inmiddels zit alles weer - voor nu - op normale snelheid. Eerder vanochtend alles reset/afgekoppeld, zonder resultaat. Los van van wat er nu wel/niet afgesloten is, zou het toch niet moeten kunnen dat snelheid zo vaak fluctueert? Dit geeft weinig vertrouwen in de kwaliteit van mijn verbinding…..


Ik kan zo niet direct achterhalen wat er aan de hand is. Ik kan de snelheidsdrops zo niet zien. Ik wil je vragen eens te bellen met 800-0402 als de snelheid weer inzakt, dan kan mijn collega meteen meekijken en actie ondernemen. 


Ik kan zo niet direct achterhalen wat er aan de hand is. Ik kan de snelheidsdrops zo niet zien. Ik wil je vragen eens te bellen met 800-0402 als de snelheid weer inzakt, dan kan mijn collega meteen meekijken en actie ondernemen. 

Gebeld. Eerst modem op afstand laten resetten. Snelheid kwam amper boven de 500 Mbs uit. Vervolgens probleemoplosser doorlopen. Zou een probleem (niet aangegeven werd ‘wat’) in meter kast zijn, verbinding was iig goed Glasvezelkastje gereset, vervolgens modem gereset. Nu weer normale waarden rond de 930 Mbs. Tot weer de volgende keer...Het kan toch niet de bedoeling zijn deze exercitie telkens te moeten doorlopen om de afgesproken waarden te halen?!?


Nee dat moet ook zeker niet zo zijn. Vandaar mijn vraag ook om weer te bellen als het eer gebeurt. In ieder geval vermoed ik dat er iets zorgt voor de storing. 


Heb helaas ook het zelfde probleem maar als ik door mijn huis loop gaat de internetsnelheid drastisch omlaag van zo’n 800 naar 80 mbs ook alle stappen gedaan ook gebeld van afstand gereset bij de router is de snelheid 800 mbs maar als ik naar boven ga gaat het omlaag ook heb ik 3 superwifis 1tje begane grond eentje midden en eentje boven dus snap niet waarom de waardes alleen dicht bij de router haalbaar zijn maar de andere verdiepingen komt het niet eens in de buurt. Hopelijk krijg ik hier betere antwoord


Hi @Ahmedz. Ik zie dat je in je eigen topic al goed met het probleem geholpen wordt. 🙂