Skip to main content
Antwoord

Internetsnelheid is 100 Mbps met een 1 Gbps abonnement, hoe kan ik KPN bereiken?

• October 7, 2025
  • 6 reacties
  • 70 keer bekeken

Hoi, ben dit weekend overgegaan naar KPN internet, helaas een probleem met de snelheid.

Mijn internetsnelheid is maximaal lager dan 100 Mbps terwijl mijn abonnement 1 Gbps is. Hoe kan ik KPN telefonisch bereiken om dit opgelost te krijgen? Via de chat met DOT kom ik er niet uit. 

Beste antwoord door Edu52

Dank voor de hulp alle. Een harde reset van het modem heeft geholpen 

6 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

@Edu52 

KPN klantenservice: tel. 0800 - 0402.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

Wat vervelend dat je snelheid niet is wat je verwacht. Je kan KPN bellen op 0800-0402.

Hopelijk is het probleem snel opgelost. 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

Hallo ​@Edu52 als je snelheid lager dan 100Mbps is, kan het zijn dat een van je netwerkkabels (hoeveel heb je tussen je modem en je PC?) op max 100Mbps presteert.

Gebruik je switches tussen de PC en je modem? Haal die er dan tussenuit en gebruik één enkele kabel om rechtstreeks met de experiabox te verbinden.

Staat je netwerkinterface ook goed? In de eigenaschappen van je PC kan je vaak nagaan op welke snelheid de netwerkpoort is ingesteld en op welke snelheid hij opereert.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 7, 2025

Snelheid is zowel bekabeld als via wifi lager dan 100Mbps. Pc is direct met modem verbonden en modem met glasvezel aansluiting.

Modemsnelheid staat op 1 gigabit. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 7, 2025

Net onder de 100mb is wel een signaal dat een internetkabel op base-t 100 draait. Dat kan komen door een beschadigde ader. Dus als in de MijnKPN app een snelheid van 1Gb staat zou ik eerst eens kijken of je de kabel tussen de glasvezel en modem kan omwisselen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 7, 2025

Dank voor de hulp alle. Een harde reset van het modem heeft geholpen