Skip to main content

Dat ik mijn abonnement nam werd mij gezegd dat ik een zeer snelle verbinding kreeg de eerst paar dagen was het ongeveer 1000 mb up en 1000 mb down maar nu is het gehalveerd hoe kan dat ?

 

Hoi @Noa2024. Wat vreemd dat jouw internetsnelheid is gehalveerd. Heb je een bekabelde speedtest uitgevoerd? Bekabeld zou je rond de 1000 mb moeten uitkomen. Als dit niet het geval is hoor ik dat graag van je. 


Ik heb glasvezel van kpn ik heb geen computer ik doe alles via mijn iPad via wifi en in het begin zat ik inderdaad op 1000 mb maar nu is het gehalveerd het is voor mij snel genoeg maar ik vind het vreemdd


Hallo @Noa2024 , wifi is geen betrouwbare methode om je snelheid te meten. Er kunnen allerlei oorzaken zijn die storing op het wifi signaal veroorzaken.

Je zal echt een bekabelde test moeten doen, en dan zal je zien dat de snelheid die KPN biedt, ook gehaald wordt.

Oorzaken dat je wifi-snelheid nu lager ligt kunnen zijn: ander wifi-kanaal/andere band, verschuiven apparatuur in je woning, herstart van de wifi-router, stoorzenders bij buren, etcetera. Je ziet dat via wifi-testen nooit een goede indicatie is.


Ok bedankt 

 


Ik heb een computer die op een vaste kabel zit en daar is de snelheid het zelfde vind het wel vreemd


In dat geval kan je het beste de online stappenplan voor traag internet doorlopen. Als dit het probleem niet verhelpt, neem dan contact op met onze klantenservice (0800 0402). Zij kunnen dan jouw verbinding doormeten en een passende oplossing aanbieden.