Skip to main content

Mijn internetsnelheid op mij laptop is download 18,7 en upload 42 mbit/sec. Dit met glasvezel. Ik heb een abonnement met 50 Mbit en in april een brief van KPN gekregen dat mijn internetsnelheid verhoogd zou worden naar 200 Mbit. Dit is niet gebeurd, op de factuur staat nog steeds 50 Mbit. Ik weet niet of hiermee de download of de uploadsnelheid wordt bedoeld, maar iig is de snelheid nu veel te laag.

Ik heb de klantenservice gebeld en daar helaas geen medewerker gesproken, maar een sms gekregen met een link naar een probleemoplosser. Die uitgevoerd, maar dat heeft niets veranderd. Daar werd gezegd dat mijn wifi uitstond en dat ze die aan gingen zetten, wat niet klopte, anders had ik die test niet kunnen uitvoeren 😉.

Ook na de ‘probleemoplosser’ nog steeds dezelfde trage snelheid. En hoe zit het met de belofte van verhoogde snelheid? 

Hoe kan dit opgelost worden? 

Hallo @MargrietM als je een glasvezelabo hebt van 50/50Mbit/s moet je dit bekabeld gewoon kunnen halen.

Doe eens een test met een bekabelde pc rechtstreeks op de modem aangesloten en verder alls overige (draadloze) apparatuur uit.

Doe dit bij voorkeur met de Ookla-app uit de MSStore op een Windows-pc.

Draadloos kunnen de waarden heel anders zijn, erg omgeving-gebonden.

 


Hoi @MargrietM . Welkom op het forum.

Heb je al getest met een kabel, zoals de vorige commenter suggereerde? 


Ja, zojuist getest met een kabel. Dan is het 93/93. Heel veel sneller dus. Dan is de volgende vraag: hoe kan ik mijn wifi sneller krijgen? Ik heb alle stappen van KPN al doorlopen, maar dat helpt niet. 


Dat is mooi om te lezen. Nu weten we dat er in ieder geval voldoende snelheid binnen komt.

We hebben een mega uitgebreide kennisbank met tips en tricks om de wifi te verbeteren:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Soms is een wifi versterker nodig. Zeker als je verder van het modem afzit en er muren tussen zitten.  Je kunt ook de wifi manager proberen:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm