Skip to main content

Goedemiddag,

 

Sinds afgelopen maand ben ik overgestapt op KPN.

Hierin konden zij mij 60MBit aanbieden. Echter ben ik er nu achtergekomen dat MBit iets anders is dan Mbps. Hierdoor haal ik maar een Mbps van 7.5.

Buiten het feit dat dit gigasloom is, kunnen andere leveranciers mij wel 300Mbit of ongeveer 60Mbps aanleveren. 

Waarom is KPN zo gigantisch traag en kunnen ze dit niet verhogen op mijn adres?

 

Ik zit er zelfs aan te denken om het hele contract te stoppen want dit is in geen enkele zin werkbaar.

 

Gr.

 

Ricardo

Hallo @Ricardopolde , welkom bij de KPN community waar klanten elkaar helpen.

Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent als je snelheid lager is dan verwacht. Waarschijnlijk is er bij jou (nog) geen glasvezel beschikbaar en ben je nog via DSL verbonden.

Je zou eens op kpnnetwerk.nl kunnen kijken bij de postcodecheck of er plannen zijn om glasvezel aan te leggen.


Beste XS4-Arjan,

 

Dank voor het advies. Echter is het zo dat bij ons geen glasvezel ligt inderdaad.

Maar het gekke hiervan is dat Ziggo (ook geen glasvezel) minimaal 5x de internet snelheid kan aanbieden van KPN? Dit is toch zeker merkwaardig te noemen?


KPN gaat nu niet meer investeren in het kopernetwerk. Het streven van KPN is om heel Nederland op glasvezel aan te sluiten. Dat gaat wel enkele jaren duren. En dan heb jij ook een veel hogere snelheid.  


Even een toevoeging op het verhaal.

 

Er brand ook een rood lampje op de Experia box v10 bij service.. Kan dit er mee te maken dat dit mijn internet snelheid is?

 

 


 


Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan eens en ga dan naar status en dan naar geavanceerd.  Plaats daar dan een screenshot van. Wellicht dat we daar een probleem zien.


Beste @Joep1965 

 

Bij dezen: Ik denk dat Line 1 niet werkt:

 

 


Dat dacht ik al. Bel maar naar de klantenservice 0800-0402.  Zeg dat je pairbonding hebt maar dat er één line is uitgevallen.  Ze zullen dan een monteur sturen. Je maximale snelheid zal dan rond de 45 liggen als beide lijnen weer aktief zijn.


@Joep1965 

 

Mag ik jou ontzettend bedanken. Ik heb contact gezocht en ik krijg een nieuwe modem. Ze hebben hem op afstand uitgelezen en het lijkt dat de ingang bij de modem kapot is. 

 

Nogmaals bedankt!