Skip to main content

Ik ben onlangs overgestapt van provider beide via de telefoonlijn.

Na de overstap had ik in eerste instantie ongeveer dezelfde snelheid als voorheen rond de 36mb. Na een aantal dagen, was de snelheid ineens lager nog maar 22mb. In de modem staat deze strak op 24575kbps terwijl de beschikbare snelheid schommelt rond de 33000kbps.

Het abonnement van mijn oude provider Online heeft nog een aantal dagen doorgelopen, het lijkt er op dat toen dat administratief beeindigd is, de snelheid omlaag gegaan is.

De provider weigert te onderzoeken of eea administratief juist verwerkt is. Eerst moeten mijn kabeltjes nagelopen worden, terwijl dit al 8 jaar goed werkt en de eerste paar dagen van het nieuwe abonnement ook.

ik loop tegen een muur van onwil op om dit te onderzoeken. Hoe kom ik hier verder mee?

 

 

 

U bent hier op het forum van KPN provider. Alleen als u klant bent bij KPN en een abonnement hebt lopen kunnen KPN medewerkers iets voor u doen. Anders niet. En ik krijg de indruk dat u nu geen klant bent van KPN. Klopt dat?

Wellicht loopt uw verbinding over het netwerk van KPN Netwerk NL. Maar dat is een andere afdeling dan KPN provider.


Klopt, maar daar kom ik geen steek verder, dus ik hoop hier info te vinden hoe dit op te lossen.


Overigens is de interactieve tv wel van kpn, dus lijkt me heel sterk gelieerd.


Hallo @AKM ,je zult toch bij je eigen provider te rade moeten gaan.

 


Dit is een forum toch? Bedoeld om elkaar te helpen?


Het is een forum voor KPN klanten om primair over KPN diensten van gedachten te wisselen, vanuit de gedeelde kennis en ervaring. Het is denk ik ook geen gebrek aan wil maar aan relevante kennis en ervaring. Alsof je bij een forum voor AlbertHeijnklanten een vraag stelt over de Lidlaanbieding van de week. Misschien kunnen de leden van het forum van je nieuwe provider je verder helpen?


Hallo @AKM Klopt dit is bedoelt om elkaar te helpen door en voor KPN klanten.

Maar vragen over je slechte snelheid en oplossingen moet je voor bij je eigen Online provider zijn. (Wie is nu je provider? Meestal doen ze wel goed onderzoek of sturen een monteur aan. 
En ook kabels van 8 jaar oud zijn er een keer klaar mee.

Misschien toch eens proberen om ze te vervangen.

Staat het modem vrij, stoort er iets in de omgeving enz. Enz. 
Er kan veel een rol spelen.

Succes! 


Ik ben van Online naar Budget gegaan beide 50 mb abonnement. Ik heb jarenlang 36mb gehaald, tot een aantal dagen na de overstap, toen viel het ineens terug naar 24mb. 

Ik heb niets veranderd in de meterkast. Alleen het andere modem opgehangen, Experiabox v10. Paar dagen is het goed geweest, daarna dus een terugval.

Wil er bij mij niet in, dat dit aan mijn adsl kabeltje van 15 cm ligt.…

Ik heb dit al tig keer aan de provider verteld, maar luisteren ho maar. Eerst moet een monteur alles bekijken voordat men daar onderzoek wil doen.

Ik wil graag beslagen ten ijs komen, vandaar dat ik hier de vraag stel wat er mis kan zijn gegaan.

 


Hi @AKM, welkom op het forum. 

Dit is een forum en uiteraard denken we graag mee. Wat de andere bedoelen te zeggen is dat wij als KPN hier niets aan kunnen doen, dit hoort te lopen via de provider waar jij klant bent. Wij zien jouw gegevens namelijk niet, dit mag ook niet. 

Die daling van de snelheid is mij ook een raadsel. Maar zo te lezen hebben ze wel aangeboden om een monteur langs te sturen? Dat is in ieder geval stap 1. 

Wat zie je overigens als je hier je postcode en huisnummer invult? 


36mb, wat ik ook altijd gehad heb. Ik ga uit van een administratieve fout bij de overstap.


Ik ben van Online naar Budget gegaan beide 50 mb abonnement. Ik heb jarenlang 36mb gehaald, tot een aantal dagen na de overstap, toen viel het ineens terug naar 24mb. 

Ik heb niets veranderd in de meterkast. Alleen het andere modem opgehangen, Experiabox v10. Paar dagen is het goed geweest, daarna dus een terugval.

Wil er bij mij niet in, dat dit aan mijn adsl kabeltje van 15 cm ligt.…

Ik heb dit al tig keer aan de provider verteld, maar luisteren ho maar. Eerst moet een monteur alles bekijken voordat men daar onderzoek wil doen.

Ik wil graag beslagen ten ijs komen, vandaar dat ik hier de vraag stel wat er mis kan zijn gegaan.

 


en ook dat u goedkoper wil dan word het er niet beter op

als je provider bevalt waarom over stappen om nog goedkoper uit te komen is vaak vragen om problemen

als je over gestapt was naar kpn kun je hier mee praten en geholpen worden

vaak is het zo goedkoop is duurkoop

het gaat wel via kpn-netwerk maar niet provider kpn (dit forum)

dus je zult bij je eigen provider de bal neer moeten leggen

 


Die beviel niet vanwege andere redenen. Fouten worden overal gemaakt, het gaat er om dat altijd het probleem eerst bij de klant wordt gezocht. En dat is helaas bij elke provider zo, dus dan kun je net zo goed een goedkope nemen.


zeker geen discovery zenders meer :stuck_out_tongue_winking_eye:

je had beter kpn kunnen kiezen maar ja dat is had

ik denk helaas dat je het met je budget provider af moet katen

tip gooi het op klachtenkompas dan willen ze je vaak wel helpen


In 1x goed


In 1x goed


heb je al naar dplay gekeken is een jaar voor de helft 19,99 euro

heb ik zelf ook link:

https://www.dplay.nl/

het is dan niet live kijken maar staat echt veel leuks op

 


Lang verhaal kort. Ik werd toch afgeknepen. Administratieve fout. Dus ja  dat kan.


Lang verhaal kort. Ik werd toch afgeknepen. Administratieve fout. Dus ja  dat kan.

Fijn om te lezen dat ze de oorzaak konden vinden en dat alles nu hopelijk goed werkt.Â