Skip to main content

Ik heb sinds 2 oktober overgestapt naar KPN met 100mbits en Experia box V10. Glasvezel is er nog niet in de buurt. Met ethernet krijg ik 20mbits en dat is te laag voor wat ik betaald heb. Bij service tool geen diensten krijg ik zo'n melding. Ik wil het probleem even zelfoplossen zonder een monteur door de kosten. Kan iemand wat tips of instructies kunnen geven? 

Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan een keer. Log in,  ga naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. Wat is trouwens de haalbare snelheid die op de orderbevestiging staat? Bij een koperaansluiting zijn de snelheden tot 100MB. Het is dus mogelijk dat je geen hogere snelheid kunt halen. Maar dat zie we op het screenshot. 

Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan een keer. Log in,  ga naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. Wat is trouwens de haalbare snelheid die op de orderbevestiging staat? Bij een koperaansluiting zijn de snelheden tot 100MB. Het is dus mogelijk dat je geen hogere snelheid kunt halen. Maar dat zie we op het screenshot. 

de haalbare snelheid is vgm 100mbit/s

Bel de klantenservice 0800-0402. Zeg dat je pairbonding hebt maar dat er één line down is. Er zal een monteur moeten komen. Overigens zal je de snelheid van 100 nooit halen maar zal ca 60 het maximale zijn.

Licht eraan, als de lijn die wel up is maar op 1 ader werkt zou het kunnen bij een volledige fix van het netwerk dat je wel (bijna) 100 haalt.

@John_92 
Gezien de beperkte snelheid (± 25.000 kbps) die beschikbaar is op de werkende lijn 1 is 100 Mbit/s voor een volledig werkende verbinding heel onwaarschijnlijk. Ik verwacht rond 50 Mbit/s.

@RBxx Klopt, alleen als lijn 1 op 1 ader werkt heb je de helft van 1 lijn. Dus dan zou het x 4 zijn

Elke lijn heeft twee aders nodig, met één ader werkt het niet. Een “halve” lijn bestaat niet.

Ooh zeker wel.. Heb er al genoeg gezien op 1 ader.

Ooh zeker wel.. Heb er al genoeg gezien op 1 ader.

Hoi @John_92 ,

Ben jij toevallig een KPN-monteur? 

sorry maar wat bedoelen jullie met ader? is dat de twee stukken van de Y-kabel aangesloten op aansluitingspunt?

Heb je de klantenservice al gebeld? Als de y kabel goed is aangesloten dan heb je echt een monteur nodig.

Laat deze discussie over kabels en aders voor wat het is @Eclipsa .
Zitten beide uiteinden van de Y-kabel in de muuraansluiting? Dat is het enige wat telt.

Bel dan met 0800-0402 als je dat nog niet gedaan hebt.

Hoi @Eclipsa, welkom op onze community! Zoals hierboven al wel genoemd wordt kan je het beste even met ons bellen!
Heb je al contact gehad?

Hi iedereen, monteur was net langs geweest, nu werkt alle twee lijnen, helaas is de snelheid nog steeds te laag: 40 mbits. Ik moet dus binnen 7 dagen weer de klantenservice bellen voor een oplossing. Bedankt voor alle meedenken en adviezen!!!

Wil je nog een keer een screenshot plaatsen zoals je eerder deed. Ik denk dat die 40 het wel zo'n beetje is. Dus een screenshot van de situatie zoals ie nu is.

Hallo @Eclipsa , even ter controle.

Welke snelheid is beschikbaar volgens de KPN website (Stel zelf je KPN pakket samen) als je daar jouw postcode/huisnr. invult? Zie dit voorbeeld in een willekeurig dorp in mijn omgeving.

Ik vermoed dat je ergens rond 45 Mbit uitkomt.

Is de beschikbare snelheid op jouw adres al duidelijk @Eclipsa ?

Bij een DSL aansluiting wordt de snelheid bepaald door de afstand tot de centrale/wijkkast.
Daardoor kan het zijn dat je de abonnement-snelheid niet kan bereiken.

Wil je nog een keer een screenshot plaatsen zoals je eerder deed. Ik denk dat die 40 het wel zo'n beetje is. Dus een screenshot van de situatie zoals ie nu is.

Is de beschikbare snelheid op jouw adres al duidelijk @Eclipsa ?

Bij een DSL aansluiting wordt de snelheid bepaald door de afstand tot de centrale/wijkkast.
Daardoor kan het zijn dat je de abonnement-snelheid niet kan bereiken.

dit is het best resultaat die ik tot nu toe heb gekregen ;-;

Gezien de screenshot van de Experia Box denk ik dat dit het maximum is wat je kan krijgen.
De website is (erg) optimistisch met 75 Mbit/s.

Eén ding valt me op: het verschil bij het lijn profiel. 17a wijst op een korte verbinding en 8b is juist een indicatie van een langere verbinding met de centrale/wijkkast. Bij pair bonding zijn ongelijke lijnen niet gewenst volgens mij.

Reageer