Skip to main content

Hey allemaal,

Ik heb een dat 6 kabel van de glasvezelbox naar mn modem getrokken. Dit heeft in eerste instantie zowel de bekabelde snelheid als de wifi snelheid DRAMATISCH verhoogd. Ik ging van 50mbps naar 800 via de kabel en 600/700 via de wifi. Alleen bleef dit niet lang zo. Na een paar minuten ging zowel de bekabelde snelheid als de wifi snelheid terug naar rond de 70/80

Ik heb de kpn box12 en 2 superwifi punten waarvan ik er maar 1 aan wil sluiten. 

Wat is de oorzaak hiervan? Hoe kan ik dit oplossen?

Dat is inderdaad vreemd. Je meet die terugval dus zowel bekabeld als draadloos? En die bekabelde meting is rechtstreeks uitgevoerd op Box 12 zelf zonder tussenliggende appratuur met de speedtest van KPN?


Ja ik had alleen box 12 en een kabel naar de laptop. En heb de snelheid ook op de WiFi gestrest. Maar na een halfuur was alle snelheid al weg. Ik heb een kabeltester gehaald omdat ik begon te twijfelen aan mn eigen kunde (ben elektromonteur geen datamonteur natuurlijk. Maar ook alle stekkers die ik zelf heb gemaakt zijn volgens de utp kabel tester in orde.


Vreemd, als je die snelheid in eerste instantie wel haalde dan lijkt mij op het oog de netwerkkabels en de netwerkkaart geschikt.

Je zou het voor de zekerheid ook eens met een standaardkabel en indien mogelijk een ander apparaat kunnen testen. Verder zou je ook even het glasvezelmodem in de meterkast kunnen herstarten en de kabel tussen dit punt en de Box 12 kunnen nalopen.

Helpt dat niet dan kun je altijd even bellen met 0800-0402 voor een lijnmeting en verder advies!

Â