Skip to main content

Wij zijn sinds de 18e jl. aangesloten op het glasvezelnetwerk. De snelheid die bedraad en via wifi binnen komt haalt gemiddeld gezien slechts 50% vd gigabitsnelheid. Ik heb de 18e dan ook met klantenservice contact opgenomen en na een reset is dit helaas niet verbeterd.  Gisteren wedeom met klantenservice contact opgenomen en behoudens een nieuwe internetkabel zou er verder geen oplossing mogelijk zijn.

Volgens het nagelezen contract wordt beloofd dat er minimaal 85% vd 1000 mbit behaald moet worden en vragen wij ons af of er een oplossing is of dat wij van de bedenktijd gebruik gaan maken en alles netjes terugsturen en toch bij de concurrent blijven die wel aan de (lagere maar afgesproken) snelheid voldoet.

 

ik hoor het graag.

 


Hoi @Def3 

Welkom op het Forum van KPN

 

Ik zie dat het metingen zijn, via jouw WiFi netwerk.
In dat geval zijn het keurige waardes die je daarop behaald, aangezien je via WiFi altijd een stuk snelheid verliest door verschillende factoren in je woning.
Zelf zit ik op WiFi ook rond de 600 Mbit/s down- en upload, met soms een uitschieter omhoog.

Zou je daarom jouw PC eens met een UTP kabel direct willen aansluiten op het modem, en het overige tijdelijk willen loskoppelen van het modem.
Zowel op een Windows PC als een iMac van Apple kun je via de App Store de speedtest van Ookla downloaden, en die vervolgens gebruiken voor de metingen op je PC.

Welke download- en uploadsnelheid behaal je dan?? (dus bekabeld tussen modem en PC)
Gemiddeld zou je dan tussen de 920 en 930 Mbit/s moeten kunnen behalen, en dat is méér dan 90% van de beoogde snelheid.

Snelheidsmetingen via WiFi zijn hierin geen goede graadmeter.
Ik hoor het graag van je.


Dit zijn idd metingen met wifi, op een afstand tussen de 1 en 2 meter vd modem, een snelheidsverlies van 50% heb ik totaal niet met het modem vd concurrent en lijkt me ook niet realistisch dat dit normaal of acceptabel is.

Ik zal de metingen met de laptop zo plaatsen, maar die snelheden waren gisteren dus identiek aan de snelheid via WiFi.


 


 


@Michel.uit.Arnhem veel beter wordt het niet met de utp kabel


Hoi @Def3 

Hartelijk dank voor het doorgeven van je metingen, waarbij opvalt dat de downloadsnelheid lager ligt (veel te laag trouwens) ten aanzien van de uploadsnelheid die rond de 750 Mbit/s schommelt.
Maar het belangrijkste hierin blijf, dat je te ver achter blijft bij het behalen van de gemiddelde down- en uploadsnelheid van tussen de 920 en 930 Mbit/s bij een 1 Gbit abonnement.

Zoals je schreef heb je het modem al een keer gereset, maar nog niet het glasvezelmodem (NT) in de meterkast, zover ik dat uit je verhaal naar voren kan halen.

Haal zowel het modem als het glasvezelmodem (NT) volledig van het stroom af, door de stekker uit de wandcontactdoos te halen, en wacht dan 2 minuten!
Doe na deze 2 minuten als eerste de stekker (adapter) van de glasvezelmodem (NT) in de meterkast in de wandcontactdoos en wacht totdat alle lampjes weer groen branden.
Vervolgens doe je het modem weer aan de stroom, en laat hem rustig en volledig opstarten.
Als dat is gebeurd, doe dan nog eens een meting met je laptop bekabeld aan het modem.

Blijven de snelheidswaarden hetzelfde als hierboven, vul dan je forum profiel volledig in.
Denk hierbij aan je klantnummer, 06-nummer, geboortedatum, postcode en huisnummer en in het veld van persoonlijke opmerkingen plaats je de laatste vier cijfers van je bankrekening.
Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een KPN Moderator inzichtelijk.

Dan kan een moderator verder voor je gaan kijken, wat hieraan nog gedaan kan worden, om de juiste snelheden te kunnen behalen waarvoor je tenslotte betaald.

Hoe daarbij wel rekening met een wachttijd van enkele dagen, afhankelijk van de drukte op het forum, dus je kunt ook sneller geholpen worden.

Mocht mijn advies het probleem hebben verholpen, dan hoor ik dat uiteraard graag van je.


@Michel.uit.Arnhem dank voor de reactie. Ik heb reeds alles meerdere malen reset en enkele uren vh stroom gehad en via wifi en kabel getest.

 

Ik hoopte dat de wifipunten beterschap zouden bieden maar ook dat is bedroevend.

 

Ik denk dat ik er wel uit ben na 3 dagen kloten en toch bij mn vorige aanbieder ga blijven en morgen alles netjes retour ga sturen.

 

Dank voor de hulp in elk geval.

 

Mvg.


 

Met de wifi punten op zolder en bekabeld aangesloten, waarbij alle 3 de 'super' wifi punten op groen staan....

 


 

Met de wifi punten op zolder en bekabeld aangesloten, waarbij alle 3 de 'super' wifi punten op groen staan....

 

@Def3 dit ziet er niet goed uit misschien een mogelijkheid om alles eens hard te resetten beginnende bij de kpnbox en even alles 1 voor 1 te laten herinstalleren. Neem daar ook even de tijd voor per versterker ongeveer 15minuten er tussen laten. Bekabelde superwifi zou je op zolder  Minimaal ook ca op 600 of meer uit moeten komen. En het laatste geval kan je eventueel voor een monteur kiezen die alles kan checken wat er aan de hand is. Ligt het aan de apparatuur van kpn zijn kosten te alle tijden voor kpn. 


@Steve Mnt dank voor de reactie. Ik ben reeds vanaf maandagmorgen tot heden alleen maar bezig geweest met harde resets en het gluren naar verschillende kleuren knipperende lampjes. Nou kan er wel een monteur komen maar ik ben er wel min of meer van overtuigd dat hij tot dezelfde conclusie zal komen.

Ik ben redelijk bekend met hardware en het tot nu toe lopende abonnement van een concurrent levert wel alles top, maar trager aan. Dus zal aldaar een zelfde abonnement als de kpn giga maar gaan afsluiten.

Dank!


Dit is wel vreemd: hoe kan de wifi snelheid hoger liggen dan bekabeld, dat zie je alleen als er een probleem is in de bekabeling of de bekabelde client configuratie. 
heb je bedraad getest zonder vpn, en zonder andere kabels in de router?

Als je de wifi punten op zolder draadloos verbind, dan is het snelheidsverschil logisch, elke draadloze doorverbinding van accespoint naar accespoint verliest ongeveer 50%, een beetje muur of plafond ook. 


@Michel.uit.Arnhem dank voor de reactie. Ik heb reeds alles meerdere malen reset en enkele uren vh stroom gehad en via wifi en kabel getest.

 

Ik hoopte dat de wifipunten beterschap zouden bieden maar ook dat is bedroevend.

 

Ik denk dat ik er wel uit ben na 3 dagen kloten en toch bij mn vorige aanbieder ga blijven en morgen alles netjes retour ga sturen.

 

Dank voor de hulp in elk geval.

 

Mvg.

 

Hoi @Def3 

Heel graag gedaan!!
Ik heb je zo goed mogelijk proberen te helpen met je probleem, maar het mocht tot op heden niet baten, en dat vindt ik vervelend voor je als mede klant van KPN.

Zag dat @Steve Mnt en @EAZ1964 je ook nog hebben voorzien van de nodige tips en adviezen, misschien heb je daar nog wat aan.

Ik begrijp dan ook heel goed, dat je na drie dagen van het proberen op te lossen, zoiets denkt ik ga weer terug naar mijn vorige provider, want dan weet ik dat het gewoon werkt.
Dat is uiteraard je goedrecht als consument!

Zolang je nog in je wettelijke bedenktijd van 14 dagen zit bij KPN, kun je nog dagelijks annuleren en opzeggen.

Waar je ook voor kiest, ik wens je alvast hele fijne feestdagen toe!