Skip to main content

Sinds gisterochtend (rond 9:30, niet 10:04 zoals aangegeven volgens kpn) doet internet niks. Er staat dat er een storing is op mijn adres.

"Starttijd 4 oktober om 10:04"

"(Verwachte) eindtijd" is al meerdere keren verzet. Eerst was de "(verwachte) eindtijd" om 12:15, toen keek ik rond 12 uur en was het 14:15, toek keek ik rond 14 uur en toen stond er 18:15, toen keek ik rond 18 uur en toen stond er 22:15, toen keek ik rond 22 uur en toen stond er 2:15... klantenservice kan niet vertellen wat er aan de hand is en verteld niets behalve "ja sorry meneer, het is als het goed is om die tijd verholpen".

Hoe kan dit al meer dan 24 duren?? Wat voor probleem is dit dat het al zo lang duurt? Niet de eerste keer dat kpn enorm traag is met hulp, maar goed, als klantenservice mij niet kan helpen en ik al 24 uur geen internet heb en de "(verwachte) eindtijd" maar steeda blijft verschuiven, wat moet ik dan doen?

Ik heb het gevoel dat er niet eens iemand kijkt naar mijn probleem!

Die verwachte eindtijd word gewoon steeds automatisch verschoven en ik zit al de hele tijd zonder internet.

Hoe kan ik hulp krijgen en zorgen dat dit zo snel mogelijk opgelost word?

U kunt niet meer doen dan afwachten. Kpn heeft er geen baat bij om storingen langer te laten duren dan nodig. Vanwege de krapte op de arbeidsmarkt kan het aanzienlijk langer duren voor een storing is opgelost. Indien u een mobiel kpn abonnement heeft kan de klantenservice een grote bundel er op zetten. Daar zou u nog voor kunnen bellen. 

Zou graag van KPN zelf horen

Dan zit u hier verkeerd. Op het forum helpen klanten elkaar. En uit uw verhaal begrijp ik dat u al contact heeft gehad met de klantenservice. 

Heb al vaker problemen gehad met kpn en via forum wel degelijk hulp en reacties gehad van kpn medewerker(s)

Dus ik laat dit topic open tot ik een reactie van kpn krijg, bedankt.

Het forum is veranderd qua opzet en meer gericht op klant helpt klant. Individuele zaken worden niet meer behandeld door de moderaters. Zij verwijzen tegenwoordig door naar de klantenservice. 

Natuurlijk, alles om de verantwoordelijkheid te ontwijken. Dramatisch bedrijf. Tijd om over te stappen, had ik al VEEL eerder moeten doen maar ik heb ze al 3x de kans gegeven. En nu dit weer. Triest dit.

Mocht een kpn klant dit nog lezen, ga weg bij dit bedrijf. Altijd slechte service en zo goed als onbereikbaar. Nu is het forum zelfs nutteloos.

Monteurs die pas na weken verschijnen, dus weken geen internet. Daarvoor een keer een hele MAAND geen internet.

Leuk feitje nog: Schadevergoeding voor een HELE dag geen internet? 2 Euro! Wat een grap. Ben weg hier, misschien geven ze bij een concurrent WEL om hun klanten.

Bij een consumentenaansluiting geldt een wettelijke regeling. Dat is bij andere providers net zo.

Zie bijvoorbeeld wat er ook bij Ziggo op de website staat

Bij een storing die langer duurt dan 12 uur heb je recht op compensatie. De compensatie is wettelijk vastgesteld op 1/30e van het maandelijkse abonnementbedrag per dag. Is het probleem binnen 12 uur opgelost? Dan kun je geen vergoeding aanvragen.

bron

Wij zitten al 2 weken zonder glasvezel internet door een kabelbreuk. Ondanks herhaaldelijk met KPN klantenservice bellen, waar welwillende medewerkers hun best doen, wordt niet duidelijk waarom de storing zo lang moet duren, waarom KPN hun klanten niet met goede informatie op de hoogte houdt en meest belangrijk: wanneer het herstel van deze storing is ingepland.

Verder dan de verwachte hersteldatum- en tijd, die elke 12 uur automatisch weer een paar uur opschuift kom je niet, ook de medewerkers van de klantenservice niet.

Een actieve medewerker van KPN heeft daarom de “Afdeling Storingen” gebeld voor een update en kwam terug met het verhaal dat er volgens zeggen binnen 24 uur een herstel-ploeg op locatie zou arriveren. Dit bleek niet het geval want 72 uur verder nog steeds geen internet.

Een volgende actieve medewerker van KPN heeft na overleg met eigen supervisor een e-mail met verzoek tot uitleg en spoedig herstel aan de “Afdeling Storingen” gestuurd. Hierop zou misschien dezelfde dag en anders de volgende dag zéker een reactie komen. Mijn e-mail en 06-nummer waren ook in deze e-mail vermeld, dus men had voldoende kanalen om een reactie te geven. Inmiddels 3 dagen verder helaas nul reactie, noch van de KPN helpdesk, noch van de “Afdeling Storingen”.

Dus of je nu binnen dit forum een melding maakt, of de KPN Helpdesk belt, het lijkt ondanks meerdere pogingen weinig uit te maken…

Dit forum is ook geen (verlengde of aanvullende )helpdesk van KPN @Theo74 , maar hier helpen klanten elkaar, onder toezicht van het moderatieteam.

Exact, je komt qua directe oplossingen net zo ver als bellen met de helpdesk van KPN.

Dat was een beetje de insteek van mijn voorbeeld.

Het is oprecht jammer zulke “service” te moeten ervaren, want je verwacht toch meer.

@Theo74 ik voel je frustratie, heb zoiets meerdere keren bij kpn meegemaakt. Maand geen internet zonder ook maar iets van communicatie of hulp. Weken geen internet zonder iets van hulp... etc etc. Ze geven gewoon niks om je als klant.

Ik, als kpn klant, ga je helpen met je probleem, @Theo74. Ga weg bij kpn! Ik ben per 4 november zelf ook weg bij kpn en ik stap dan over naar een andere provider. Succes!

Dan heb jij recht op composatie van KPN zelf. 

KPN geeft keurig aan dat de dagen/weken waarop ik geen internetverbinding heb gehad, verrekend worden, maar pas nadat de verbinding weer hersteld is.

Persoonlijk denk ik dat het voor een klant frustrerender is om niet te weten waarom je geen internet hebt en wanneer dit exact opgelost gaat worden, dan het feit zelf dat er geen internetverbinding is.

Ik geloof oprecht dat KPN er niet altijd iets aan kan doen dat een internetverbinding wegvalt en niet gelijk duidelijk is wanneer dit wordt hersteld, maar na 2 weken nog steeds geen enkele informatie met je klanten delen geeft gegarandeerd frustraties. 

Als zakelijke klant krijg je ongevraagd een gratis 4G backup USB stick, voor als de vaste aansluiting weg zou vallen. Natuurlijk omdat er bij zakelijke verbindingen grotere belangen spelen en er ook nog dure juridische geschillen door kunnen ontstaan. Maar als KPN haar nieuwe modem/routers ook bij particuliere aansluitingen standaard van deze 4G USB stick zou voorzien, dan is de druk van de ketel en kan de lange wachttijd, die tegenwoordig klaarblijkelijk nodig is voor herstel, worden overbrugt. Natuurlijk kost dit extra geld maar klanten verliezen door dit soort frustrerende storingen kost meer.

Goedemiddag @jgkp, welkom op onze community! 
Wat balen dat je zolang storing hebt! Is het inmiddels al opgelost of is er inmiddels al zicht op een oplostermijn?

Zoals hierboven ook al wel genoemd kan ik je hier via de community niet zo goed helpen als telefonisch. Als je snel een oplossing nodig hebt of contact met de klantenservice kun je het beste even met ons bellen. Mijn collega's zitten daar 24x7 voor je klaar (bij storingen).

Reageer