Skip to main content

Goedemiddag,


Ik werk vanuit huis en sinds 2 weken gaat mijn verbinding haperen als ik op mijn privé pc iets aan het downloaden ben (10 mb per sec) Ik heb hier nooit last van gehad maar nu ineens doet het zich voor. In eerste instantie heb ik alles gereset maar vandaag kwam ik er achter dat het gebeurt zodra ik start met downloaden. Ik heb een 100mb abonnement waarmee ik nog nooit problemen heb gehad, iemand een idee hoe dit probleem zich ineens kan gaan voordoen? Ook als ik een internetpagina op mijn privé PC wil bezoeken als ik aan het downloaden (en thuiswerken) ben lukt niet, stop ik met downloaden dan werkt alles weer.

Hi @RenévdWe!

Ik heb dit ook gehad op mijn 200 Mbit/s verbinding wanneer ik een spel aan het downloaden was. De download trok heel mijn verbinding naar zich toe en het resultaat was dat de rest van het huis een slechte internetverbinding had. 😅

Op veel programma's kun je een limiet zetten op hoe snel de download mag gaan. Ik weet niet hoe je de downloads binnenhaalt, maar mijn tip is om per programma of webbrowser te controleren of hier een limiet op te zetten is. Hopelijk blijft alles dan wel stabiel!


Dank voor je reactie. Ik heb de XS4ALL helpdesk gesproken. Conclusie is dat verbinding goed is. Het zit in de switch. Als Ik privé pc buiten switch om aansluit en ga downloaden is er niks aan de hand. Het lijkt alsof de VPN van mijn werklaptop de boel op slot gooit als ik ga downloaden “soort beveiliging”


Aaah, daar zat het hem dus in. Fijn dat je gevonden hebt wat de oorzaak was en bedankt voor het delen! 🙂