Skip to main content

Mijn internet connectie valt regelmatig weg, zowel wifi als bekabeld. Ik heb dit gemerkt sinds de anderhalf jaar dat ik nu gedwongen thuiswerk. Soms gaat het een aantal dagen goed, maar dan weer dagelijks meerdere connectie problemen. Dit is erg storend, omdat ik via een Citrix verbinding met mijn werkgever ben verbonden en online vergaderingen worden onderbroken. Ik ben de tel kwijt hoe vaak ik mijn modem (Experia Box V10A) opnieuw heb opgestart, gereset en de online tool van KPN heb geraadpleegd om de verbinding te optimaliseren. Het lijkt even voor kort te helpen, maar de problemen keren weer snel terug. Het wegvallen van het internet duurt tussen enkele seconden tot minuten lang. De KPN helpdesk laat wat mij betreft steken vallen om dergelijk problemen in de kern op te lossen. Steeds weer wordt het afgewimpeld met het resetten of opnieuw opstarten van het modem. In het forum lees ik dat meerdere gebruikers deze problemen kennen. Ik kan niet vertrouwen op de beschikbaar van het internet en ga weg bij KPN, tenzij er eengedegen oplossing komt voor dit probleem.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @LeonBi, Welkom op ons Forum. Om een gedegen oplossing te vinden voor je verbindingsprobleem, moeten we eerst de oorzaak zien te achterhalen. Kun je iets meer uitleggen over je thuisnetwerk? Welk modem en (eventueel) versterkers gebruik je; Wat voor randapparatuur heb je verder aangesloten op het modem; en wat kan de oorzaak zijn dat je wifi soms wegvalt? Ik stel al deze vragen, omdat wifi sterk wordt bepaald door externe factoren. Grote van het huis, type isolatie, muren, wifi van de buren, etc. Wij kunnen daarom geen garantie geven op je wifi-verbinding. 

Als je werkt via een bekabelde verbinding, is de verbinding dan wel stabiel?
Welke snelheid haal je op jouw adres en zit in jouw abonnement? Koper/glasvezel? 

 

Check ook de WifiManager

 

 

 


Als je werkt via een bekabelde verbinding, is de verbinding dan wel stabiel?

 

Er staat "bekabeld en via wifi:see_no_evil::joy:

 

 

Ja dus die vragen :point_up: en wat gebeurt er met het lampje voorop, groen of rood?

In geval van glasvezel,  wat doen die lampjes als de storing zich voordoet? 


:see_no_evil: Whoops! In dat geval inderdaad benieuwd naar de antwoorden op de vragen die @DennisA78 stelt:smile:


Storingen treden op zowel bekabeld als via wifi op hetzelfde moment.

Lampje op het modem is dan rood (Experia Box V10A).

Er is één wifi versterker (ExperiaWIFI-4ED988) aangesloten op de zolder.

Aangesloten op het modem zijn 3 tv-ontvangers en telefoon. Bekabeld aangesloten een PC, Smart TV en PS.

wifi signaal is voldoende tot sterk op alla verdiepingen.

Snelheid = 94 download en 30 upload. Abonnement is glasvezel.

 


Dan lijkt dus de complete verbinding weg te vallen. Modemwissel zou stap 1 kunnen wezen, Nt vervangen stap 2 (door monteur)plus een kijkje in de wijkkast.


Een rood lampje geen goed teken. Dat geeft inderdaad aan dat er geen signaal binnenkomt op het modem. Dit kan aan het modem liggen inderdaad. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 

Hoor graag!

 


“Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?” DONE


Dankjewel @LeonBi! En excuses dat het even heeft geduurd, ik was afgelopen dagen niet aanwezig op het Forum en had wel even mogen informeren over onze werkwijze hier.  Ik heb meegekeken en zie eigenlijk geen bijzonderheden. Het enige wat mij opvalt is dat ik geen glasvezelverbinding zie. Kun je een foto maken van je aansluitpunt incl. glasvezelkastje? 

Ik zie dat je de V10a update hebt gehad. Kan zijn dat je versterker en modem niet meer goed communiceren. Kun je de versterkers eens opnieuw verbinding/koppelen aan het modem? 
Ben benieuwd of je wifi-verbinding hierna stabieler is. 

Mocht je in de toekomst helemaal zonder diensten zitten of je diensten amper kunnen gebruiken, dan is bellen sneller (0800-0402).