Skip to main content

Sinds dat wij overgestapt zijn van Ziggo naar Kpn hebben we constant nog problemen gehad. Internet wat continue wegvalt, het beeld op de tablet waar ik me babyfoon op kijk, al vanaf het begin contact via Messenger gehad, een nieuw modem ontvangen. Er werd gezegd dat als het probleem hierna nog niet opgelost was, we gratis een monteur zouden krijgen. Nu word er gezegd dat dit niet kan omdat het een wifi probleem is.. uuh, wie zegt dat dit een wifi probleem is ? Ik heb al vanalles geprobeerd maar het probleem blijft. Het stoom komt echt letterlijk uit me oren, en het liefst had ik ons abbonement bij kpn gisteren nog opgezegd als dat kon. 

Wat heb ik een spijt van deze overstap. We zijn naar kpn gegaan omdat jullie het toen goedkoper konden aanbieden, dus de kosten voor een monteur kunnen we dus helaas niet betalen. Dus wat nu ? Maar gewoon elke keer alles opnieuw aanzetten, en de haperingen in het internet maar accepteren? Nou, dat word heel fijn dan 😠😔 

Ik weet dat er meerdere apparaten kunnen storen in het netwerk, maar waarom hadden wij dit probleem bij Ziggo dan niet ? Qua apparatuur is er hier niks in huis veranderd.

Ik hoop dat jullie met een goede oplossing komen, want ik ben er wel een beetje klaar mee.

Valt de internetverbinding verbinding uit of de wifi? Dat is nogal een verschil namelijk. 


Misschien een gekke vraag, maar hoe kan ik zien of het de wifi is of de internetverbinding? 


Bij een uitvallende internetverbinding gaat er altijd een storingslampje op het modem en/of glasvezelkastje branden.


Oke, bedankt voor de snelle reactie.

Als hier het beeld van de tv wegvalt of van de babyfoon, dan is het 1e wat me opvalt dat de wifi booster rood kleurt, daarna groen knippert en uiteindelijk weer groen gaat branden. 

Ik ben nog niet gaan kijken naar het modem op het moment dat bijvoorbeeld het beeld wegvalt. Dit zal ik de eerst volgende keer meteen eens doen. 

Ik weet wel dat de tv op de slaapkamer rechtstreeks met een internetkabel verbonden is in het tv kastje. En de camera van de babyfoon gaat op wifi. 

 

Ook kan ik niet inloggen in de modem. Deze al meerdere keren gereset, daarna doet hij het even, en vervolgens kom ik er niet meer in.


Wat ik begrijp is dat je een superwifipunt in de woonkamer hebt staan en dat de tv ontvanger op wifi draait. Het kan maar ik ben daar niet enthousiast over. Wat is de afstand tussen het modem en de superwifi?


Ik heb een wifi booster op mijn slaapkamer staan, de modem staan beneden bij de meterkast. En de andere wifi booster staat in de schuur. 

Wij hebben een nieuw modem ontvangen. Deze nu net gereset omdat ik ook niet in mijn modem kan inloggen, maar na de reset kan ik er nog steeds niet in. Ook niet met de code die achterop het modem staat. 

Na de reset pakt hij ook weer mijn oude netwerknaam en wachtwoord hiervan. Ik snap er echt helemaal niks meer van 🙈😬


Na nu inmiddels tot 3x toe mijn modem te hebben gereset, kom ik er nog steeds niet in. Wachtwoord veranderd, blijft eeuwen draaien en dan krijg ik foutmelding. Dus heeft hij het nieuwe wachtwoord niet gepakt. Vervolgens kom ik dus nog steeds niet in mijn modem. Ik word hier echt knettergek van. 


Heb je al een andere browser geprobeerd? Wat hoop je in het modem te vinden of wat wil je doen?


De lampjes van het glasvezel kastje, moeten deze continue branden of knipperen ?


Ik verwacht niet dat er iets mis is met het glasvezelkastje.  Is de superwifi op jouw kamer met een kabel aangesloten op het modem?


Nee, deze zijn beide niet rechtstreeks via het modem aangesloten. Bij installeren en na contact met kpn kreeg ik te horen dat dit niet nodig is. Alleen bij installeren moet je deze verbinden met het modem, daarna werkt deze draadloos verder. 


Heb je al een andere browser geprobeerd? Wat hoop je in het modem te vinden of wat wil je doen?

Ja, nu een andere browser geprobeerd, hier lukte het wel. 

De reden dat ik hier wilde inloggen was omdat mij werd aangeraden een extra wifi verbinding te maken voor 2ghz, dit ivm mijn babyfoon die alleen op het 2ghz netwerk werkt. 

Maar dit heb ik zojuist gedaan, maar daar werd het helaas niet beter op. Misschien omdat de wifi versterker op 5ghz netwerk zit, en ik de babyfoon op een 2ghz netwerk had gezet. Kan dat toevallig? Dat het dan niet werkt? Moet ik de wifi versterker ook op 2ghz zetten ?


Schakel eerst die wifipunten uit en ga dan je modem instellen zoals jij het wil. Je hebt een kabel naar boven lopen begrijp ik dat goed?


Hoi @Christa., welkom op onze community! Ik zie dat Joep je al een flink eind op weg geholpen heeft. Kom je er een beetje uit zo?
Als je experiabox vervangen is, kan het zijn dat je je superwifi punten ook even opnieuw in moet stellen!
Ik vermoed dat je een box 12 hebt, ik heb hieronder nog wat relevante topics:


Hoi hoi,

Onwijs bedankt voor jullie reacties.

@Thomas van KPN en @Joep1965 

Zojuist een monteur aan huis gehad, en het bleek dat we al sinds Februari onwijs veel blokkades hadden hier, ik praat even de monteur na 'de demping was veeeel te hoog' 

Dus de monteur van de glasvezel heeft volgens hem het een en ander niet helemaal goed gedaan, dit kan kloppen want we zitten al met het probleem vanaf de aansluiting.

Dus deze man heeft het een en ander aangepast en veranderd. En als het goed is (maar daar ga ik nu wel vanuit) moet alles nu goed gaan werken. 

Onwijs vriendelijke monteur trouwens! 

Alleen ontzettend vervelend dat dit zo lang moest duren, hij gaf aan dat de medewerkers van kpn die ik al die tijd gesproken heb, dit hadden moeten zien. 

Maar goed, na maanden problemen te hebben gehad, hoop ik dat het nu eindelijk goed gekomen is 🥰

Maar onwijs fijn dat jullie hier op dit forum met mij mee gekeken hebben dankjewel 🤗


Ah heel fijn! Bedankt voor je terugkoppeling ook. 😊