Skip to main content

Sorry als dit er dubbel op staat. Nieuw hier. Onlangs overgestapt van de experiabox naar een Fritzbox. Dit geheel officieel via kpn. Alles netjes aangesloten en werkt prima. Goede snelheid en meer mogelijkheden in vergelijking met de experiabox. Echter heb ik om de dag, soms dagelijks dat de dsl lijn eruit klapt. De log geeft aan:

DSL antwoordt niet.

Time-Out bij de ppp onderhandeling.

Vervolgens traint het modem dan weer in op een nette snelheid. 
Modem zit direct op het isra-punt in de meterkast. Met de bijgeleverde dsl kabel. Vreemde vind ik wel dat voorheen de kabel van het Isra punt naar het modem zo kort mogelijk moest zijn. De standaard DSL kabel die bij de fritz box zit (rj11 naar rj45) is zo’n 2 meter. 
Op de foto nog wat lijn gegevens. Maar volgens mij ziet dat er niet slecht uit. Iemand tips deze lijn wel stabiel te krijgen? Want een bijna dagelijks uitvallende verbinding lijkt mij niet helemaal de bedoeling. En helpt het om in de fritzbox met de lijninstellingen te rommelen? Je kunt wisselen tussen maximale stabiliteit en maximale performance. Wellicht kan een kpn forumlid de lijn nakijken op afstand? Alvast bedankt.

Goedemorgen @Caro19 en wederom welkom hier op ons forum :)

Ik had gister al in je andere topic gereageerd! Laten we het daarom even centraal houden en in dat topic verder praten (indien nog nodig natuurlijk) zodat ik dit topic kan sluiten.