Skip to main content

De internetverbinding van mijn werklaptop op mijn thuisnetwerk valt na een paar minuten steeds weg. Mijn eigen laptop en smartphone hebben wel probleemloos verbinding met mijn WiFi. 

In november 2023 speelde dit ook al eens. Toen heb ik na tips uit oudere topics op dit forum over hetzelfde probleem WiFi 6 aangepast naar WiFi 5 in mijn modem-instellingen. Dat loste het probleem toen op.

Toen gisteren weer steeds de verbinding op mijn werklaptop wegviel, ben ik opnieuw ingelogd op mijn modem en weer naar WiFi 5 geswitcht (ondanks dat ik na november 2023 zelf niets heb aangepast). Dit loste het probleem in eerste instantie op, de rest van de dag had ik weer internet op mijn werklaptop. Maar sinds vandaag speelt dit issue weer. En dit keer helpt switchen tussen WiFi 5 en WiFi 6 niet. 

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Alvast erg bedankt voor je reactie!

Voor professioneel beroepsmatig gebruik van de werklaptop gewoon bekabeld werken, dat is het snelst, meest stabiel en meest veilig @Joshua_J 

 


ik zie zojuist een topic over WPA2/WPA3. Zou dat de oplossing kunnen zijn?

 


Dat zou heel goed kunnen @Edu2020 , binnen de modem de WPA-instellingen even aanpassen, opslaan en testen en het resultaat hier even delen.

 


Heb je alleen problemen met je werk laptop of ook met andere apparatuur?

Een laptop die niet wil verbinden als wifi 6 aanstaat heeft vaak verouderde drivers. Maar omdat die het nu ook niet meer wil doen als je wifi6 uitzet vermoed ik dat je een hardware defect in je laptop hebt. Je kan je laptop op een andere locatie testen op wifi maar ik denk dat je dit het beste even via je werkgever kan spelen. Lijkt mij dat je laptop aan vervanging toe is


ik zie zojuist een topic over WPA2/WPA3. Zou dat de oplossing kunnen zijn?

 

Bedankt voor je tip @Edu2020, helaas maakt dit voor mijn laptop geen verschil. 

Ik werk geregeld elders op thuisnetwerken (geen KPN), daar werkt de laptop gewoon prima, zo ook gisteren. Het speelt alleen binnen mijn KPN thuisnetwerk. 

De netwerkkabel voor internet die in deze HP laptop moet heb ik niet voorhanden. Ik kan hierdoor nu niet thuiswerken, erg vervelend. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het heel graag!


In de auto springen en ergens een utp kabel gaan halen.


@Nick83 Ga ik later vandaag zeker doen!

Dit zijn momenteel de WiFi-instellingen binnen de modem. Zou hierin nog iets aangepast kunnen worden?

2,4 GHz wifistandaard: ax

2,4 GHz bandbreedte: 20MHz

2,4 GHz kanaal: Auto

5 GHz wifistandaard: ax

5 GHz bandbreedte: 160MHz

5 GHz kanaal: Auto

WiFi-profiel: 6 (switchen naar 5 maakte geen verschil)


Je zou nog kunnen kijken of het helpt om de draadloze modus op 802.11b te zetten in plaats van 802.11ax.

Als dit niet werkt, kan je nog kijken of het helpt om een apart 2.4 GHz netwerk aan te maken. Hoe je dit kunt instellen, lees je hier:


Je zou nog kunnen kijken of het helpt om de draadloze modus op 802.11b te zetten in plaats van 802.11ax.

Als dit niet werkt, kan je nog kijken of het helpt om een apart 2.4 GHz netwerk aan te maken. Hoe je dit kunt instellen, lees je hier:

Dank voor je reactie @Denise van KPN . Als ik inlog op mijnmodem.kpn zie ik niet de mogelijkheid om de draadloze modus aan te passen (of een ander keuzeveld waar 802.11b selecteerbaar zou moeten zijn). Kijk ik eroverheen of kan dit ook anders gelabeld zijn?


802.11b hoort bij de 2.4-band @Joshua_J , dus bij de 2,.4-band zijn verschillende instellingen mogelijk van van B tot en met AX of verschillende combi's er van.

 


802.11b hoort bij de 2.4-band @Joshua_J , dus bij de 2,.4-band zijn verschillende instellingen mogelijk van van B tot en met AX of verschillende combi's er van.

 

Had je hier nog naar gekeken, @Joshua_J?


802.11b hoort bij de 2.4-band @Joshua_J , dus bij de 2,.4-band zijn verschillende instellingen mogelijk van van B tot en met AX of verschillende combi's er van.

 

Had je hier nog naar gekeken, @Joshua_J?

Hoi @Denise van KPN, op jouw aanraden heb ik een apart 2.4 GHz netwerk aangemaakt. Vandaag getest en vooralsnog zonder problemen kunnen werken 🙂 Bedankt voor de tip!


Super!


Reageer