Skip to main content

Beste KPN, ik ben benadert door Ziggo om over te stappen.  Zij komen met een verhaal dat mijn glasvezel wordt gedeeld met de buren en dat wij een glasvezel delen.   En als zij veel op het internet zitten dat ik het dan merk. Wat kunt u hier over zeggen.  Ik moet zeggen dat ik  geneigd ben het te geloven  want als ex XS4ALL abonnee  vind ik wel dat internet slechter is geworden, ik had vroeger echt nooit problemen en nu vind ik mijn internet ook traag.  Ik check dit alleen met een bekabelde PC ,  ik heb WIFI-6  in huis  maar daar check ik het niet mee, ben overigens ICT-er.  Ik merk het ook  aan mijn bekabelde TV kastje, mijn TV haperde vroeger echt nooit. Nu wel.     Ik heb het idee dat mijn verbinding niet traag is, maar wel dat ie er soms niet is.  Kunt u dit verhaal van Ziggo ontkrachten. 

Hoi @Peter_Jordaan ,

Je klachten met KPN zijn vast op te lossen.

Welk modem heb je?Welke snelheid haal je bekabeld?

Welk type TV ontvanger heb je?Is deze direct op het modem aangesloten of zit er nog een switch o.i.d. tussen?

 

Wat Ziggo aangeeft klopt niet.Hun netwerk word sowieso gedeeld en bij KPN is dit afhankelijk van het verbindingstype.

 


Hallo @Peter_Jordaan bij Ziggo heb je altijd al je verbinding met de buren gedeeld die op dezelfde straatkast zitten.

Bij KPN hangt het af wat voor soort glasvezelaansluiting je hebt, bij de oude aansluitingen heb je een rechtstreeks lijntje naar de centrale en bij de nieuwere G-PON en/of XGS-PON-aansluitingen deel je het weer met de buren op dezelfde straatkast, net als bij Ziggo. In de praktijk merk je daar zo goed als niets van.

Je zou de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en na herstart ook de modem even een frisse start kunnen geven net als de tv-decoders.

Succes.

 


Hallo @Peter_Jordaan bij Ziggo heb je altijd al je verbinding met de buren gedeeld die op dezelfde straatkast zitten.

Inderdaad. Wat Ziggo zegt over glasvezel is juist op hun eigen netwerk zo. Ziggo heeft gewoon 1 kabel door de straat liggen en daar zit iedereen op. Als er een paar flinke downloaders in de straat zitten, dan heeft in potentie de hele straat daar last van. En de upload is een stuk lager. Bij glasvezel is de upload gewoon hetzelfde als de downloadsnelheid. 


Hoi @Peter_Jordaan, welkom bij ons op het forum. De anderen hebben je zo te zien al uitgelegd hoe onze verbinding werkt, en dat het beeld wat Ziggo daarvan blijkbaar geschetst heeft niet de realiteit is. 

Er zijn ook al een aantal vragen gesteld zodat we met je mee kunnen denken. Kan je die vragen beantwoorden zodat we met je mee kunnen denken? Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.