Skip to main content

Sinds enkele weken valt mijn wifi intenetverbinding regelmatig zo maar weg. Ik ben dan voor mijn werk bezig en de verbinding valt er uit. Erg vervelend zeker omdat we 500 mb glasvezel hebben, zodat je geen wegvallende verbindingen verwacht.

Ik heb hierover al contact met KPN gehad. Maar tot nu toe geen oplossing. Ze hebben alles doorgemeten en zeggen dat er niets is. Mijn verbinding valt echter wel weg. Het lijkt wel of de antenne van de router issues heeft. Of de router zelf is defect.

Ik hoop dat jullie nog een oplossing weten.

Ik heb een v10 router met glasvezel.

Achter de v10 zit nog een asus router doorgelust. Voor de fijnproevers, deze is niet het probleem. Als enkele jaren werkte deze configuratie probleemloos. 

 

Wat heb ik al gedaan:

Router gereset factory, en zacht.

Asus router ontkoppeld.

Alles opnieuw ingesteld.


Verder is het wifi kanaal ook al aangepast.


Hoi @fam.acschipper. Wat goed dat je het hier aangeeft. We hebben een topic hiervoor aangemaakt en ik zou je willen vragen om dit topic door te lezen en onze WiFi Manager te doorlopen of heb je dit ook al gedaan? Gebeurd dit op verschillende apparaten en valt het beeld van de tv-ontvanger ook wel eens weg?


Vikash,

Ik heb alle informatie bekeken. Ook heb ik de wifi manager doorgelopen. Beide zonder resultaat.

De ontvangst is op alle apparaten slecht. De TV ontvangst is meestal goed. Soms lijkt netflix even te haperen. 

 

 


Heb je Asus router inmiddels weer aangesloten en zend dit apparaat ook een WiFi signaal uit? Zo ja, worden dezelfde netwerknamen en wachtwoorden gebruikt? 


Ja, inmiddels is deze weer aangesloten. Ik gebruik andere namen en wachtwoorden. Dit kan het niet zijn dus. Ik denk dat het signaal van de router aan slijtage onderhevig is.

Of de snelheid van KPN wordt afgeknepen. 


Het zou kunnen dat jouw Asus Router het signaal uitzendt over hetzelfde kanaal als jouw ExperiaBox. Heb je dit al eens bekeken d.m.v. een Wifi analyzer? 


Heb ik. Is het probleem niet. Zijn er ook nog echte oplossingen?

Nieuwe router o.i.d. Ik heb anders de neiging om over te stappen. Of wat is jouw ervaring hiermee?


Ik kan vanuit hier lastig bepalen waardoor het probleem wordt veroorzaakt, daarom mijn vragen. Ik twijfel nog of dit probleem door de ExperiaBox of Asus Router wordt veroorzaakt. Zou je jouw Asus Router een langere tijd los willen koppelen om te bekijken of jouw wifi verbinding dan ook wegvalt? Als dit dan nog steeds gebeurd zoek ik voor je uit of ik een nieuwe ExperiaBox kan toesturen. 


Inmiddels heb ik getest.

Helaas valt de verbinding nog steeds weg en/of is deze niet stabiel.

 


Wat vervelend dat jouw verbinding nog steeds wegvalt. Helaas horen we dit de laatste tijd vaker. Dit is een bekende issue. Ik heb dit zojuist doorgezet naar een achterliggende afdeling. Zij zijn al bezig met het zoeken van een oplossing. Zodra hier meer over bekend is kom ik er op terug. 


In de tussentijd gaan wij ook eens bij andere leveranciers kijken.

 

Â