Skip to main content

Mijn internetverbinding valt zeer regelmatig weg. Ik heb twee bekabelde experia wifi punten geïnstalleerd en heb altijd een goede wifi verbinding, tot een draadloze internetsnelheid van 200Mbps. Toch valt het internet zeer regelmatig weg terwijl de wifi signaalsterkte maximaal blijft. Wifi manager, modem herstart en zelfs reset hebben niet geholpen. KPN zegt dat zij geen probleem met het modem zien en er geen storingen zijn. Wat kan ik nog proberen behalve van provider overstappen?

Als je glasvezel hebt, haal dan de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart.

@MarcusL 

Dreigen met overstappen is men niet gevoelig voor. Je moet gewoon een goed werkende bekabelde verbinding hebben, daar betaal je voor. Als je wifi dan ook nog goed werkt is dat mooi meegenomen, maar feitelijk niet de verantwoording van KPN.

Als je geen werkende diensten hebt, kun je 24/7 een storing melden via 0800 0402.

 

 


Het gaat mij er niet om wie er verantwoordelijk is, ik heb gewoon behoefte aan stabiele wifi. Wat op zich mogelijk moet zijn en wat geen gekke verwachting is met een volledige KPN setup. En nee ik heb geen glasvezel. Maar als dit de toon is en de hulp die ik van een forum krijg, moet ik mijn verchachtingen maar bijstellen denk ik.


Het gaat mij er niet om wie er verantwoordelijk is, ik heb gewoon behoefte aan stabiele wifi. Wat op zich mogelijk moet zijn en wat geen gekke verwachting is met een volledige KPN setup. En nee ik heb geen glasvezel. Maar als dit de toon is en de hulp die ik van een forum krijg, moet ik mijn verwachtingen maar bijstellen denk ik.

Wie kaatst kan de bal verwachten @N.N. 

Ik help als medeforumlid al tientallen jaren klanten bij diverse providers, maar als mensen gaan dreigen met opstappen, schiet mij dat altijd in het verkeerde keelgat, als dat de toon is die een forumlid bezigt met het stellen van een vraag. @MarcusL 


Mijn excuses wanneer dat verkeerd overgekomen is. Ik was in de veronderstelling dat dit een forum is waar gebruikers elkaar helpen, en geen KPN support kanaal is. Omdat ik het probleem wil oplossen en geen behoefte heb aan advies om van provider te wisselen heb ik dat in mijn post alvast gemeld. Het heeft daarnaast ook niet veel nut om te dreigen met opzeggen richting andere gebruikers lijkt me. Anyway, probleem nog steeds niet opgelost.


Ik heb dat ook een tijdje gehad, maar sinds de huidige firmware (1.00.41) niet of nauwelijks meer. En áls het dan toch nog een keer gebeurd, zet ik ze ff uit om er daarna maanden geen last meer van te hebben. Welke firmware heb jij? 


Welk merk en type modem heb je van KPN @Henk2304, ik bedoel @MarcusL 

Zijn de versterkers de zwarte vierkante, die je alleen bekabeld aan kunt sluiten?

Heb je glasvezel of koper verbinding ?

Excuses niet nodig.

Binnen dit forum helpen inderdaad klanten elkaar zoals ik nu ook doe, onder toeziend oog van het KPN moderatie team, die waar nodig bijstuurt en verder helpt 

 

user-mention widget


Ik heb een koperverbinding met een V10 modem en twee zwarte vierkante bekabelde experia wifiversterkers. Volgens mij met firmware 1.00.41. Dank voor het meedenken.


Staat de wifi op de modem wel uit @MarcusL , dat is een voorwaarde voor het goed werken van de versterkers?

Heb je de versterkers al eens een fabrieks-reset gegeven en toen weer op de V10 aangesloten als nieuw uit de doos?

 


Wifi op de modem staat inderdaad uit en ik heb de wifipunten inmiddels meerdere keren een fabrieksreset gegeven. Het gekke is dat de wifiverbinding met de experiapunten prima is omdat ik altijd een sterk signaal heb, maar er iets schijnt te haperen in de dataverbinding tussen modem en de versterkers. De bekabeling lijkt me goed te zijn omdat ik normaliter een zeer snelle verbinding heb. 


Het probleem lijkt dus de bekabelde verbinding @MarcusL probeer eens een andere kabel en een andere poort op de modem alsook op de versterkers.

 


Reageer