Skip to main content

Hoi,

Op mijn Windows 10 laptop draait de Firewall van Defender.

Mijn verbindingen lopen via de Experiabox V10, waar ook een Firewall actief is.

Uit een eerdere soortgelijke topic,

zou die niet uit te schakelen zijn. Dat begrijp ik.

Maar zodra ik Defenders Firewall uitschakel, krijg ik natuurlijk direct verschillende waarschuwingen.

MIJN VRAAG: in hoeverre wordt het laden van internetpagina's vertraagd door de werking van 2 Firewalls? Ik ervaar regelmatig dat sites moeizaam geladen worden.

Zowel de firewall van het modem als die van Windows zijn standaard. Je kunt ze beiden niet uitzetten, ​@havana-club. Bovendien zijn de aanpassingen in onze firewall voor uitgaand verkeer. Dit zou dan ook niet de oorzaak mogen zijn van jouw trage internetverbinding.

Wat mogelijk een oorzaak zou kunnen zijn, is IPv6. Je kunt daarom eens proberen dit uit te zetten om te kijken of dit verschil maakt.

Dankjewel Denise voor je snelle reactie. 

Ik ga IPv6 proberen uit te zetten, waar vind ik die setting? 

Verder blijkt ik de firewall in Defender werk degelijk uit te kunnen zetten.

Hallo Denise,

Nadat ik IPv6 in het menu Instellingen had uitgeschakeld en de laptop opnieuw opgestart, heb ik talloze veschillende sites uit mijn bookmarks geladen. Dit lijkt wel wat vlotter te verlopen.

Ik hou dit de komende tijd in de gaten.

Wat doet deze instelling eigenlijk?

Fijn dat dit tot nu toe beter lijkt te werken!

Er zit momenteel een bug in de software, waardoor IPv6 niet altijd even goed werkt. Door dit uit te schakelen gebruik je alleen IPv4 adressen bij het surfen van het web.

Reageer