Skip to main content

Ik heb lekkage in mijn kelder. De oorzaak is de doorvoer van de KPN-kabel door de kelderwand. Bij de huidige hoge grondwaterstand blijkt die doorvoer niet waterdicht te zijn. HELP!!!

Daarvoor moet je niet bij de provider kpn (van dit forum) zijn, maar bij KPN Netwerk (kpnnetwerk.nl). 


Welke invoerkabel, koper of glasvezel?

Is die recent naar binnengebracht?

Kun je een foto delen hier?


Oei dat is wel heel naar @LucasBols ☹️

Wat ik terugzie is dat hier eerder vandaag een monteur voor langs is geweest en dat je verbinding zelf in ieder geval helemaal ok is, dat scheelt. Ook zie ik staan, dat de netwerkbeheerder aan heeft gegeven dat dit niet onder de verantwoordelijkheid van KPN valt en dat wij dit ook niet gaan herstellen. Het betreft hier een aansluiting via de koperlijn/telefoonlijn, dus het zal een aansluiting betreffen die al geruime tijd aanwezig is.Ik weet te weinig over de wet- en regelgeving op dit gebied om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen, wel snap ik heel erg goed dat deze mededeling flink tegen zal vallen. Ik hoop hoe dan ook dat de lekkage in de kelder snel voorbij zal zijn!

 


Ik baal hier verschrikkelijk van. Afschuiven heet dat.

Dat het probleem zich nu pas voordoet heeft te maken met de extreem hoge grondwaterstand van dit moment. Onder die omstandigheden was de doorvoer nog niet eerder getest. Nu pas blijkt dat KPN een ondeugdelijke, niet waterdichte kelderdoorvoer heeft geleverd. Voor zo’n - tot nu toe niet ontdekt - verborgen gebrek vind ik dat je je verantwoordelijkheid moet nemen.

 


Nou dan mag je alles wel na laten kijken want riolering en elektriciteitskabels worden ook niet waterdicht gemaakt. Met een beetje geluk stoppen ze er wat kit in maar dat heeft ook maar een bepaalde houdbaarheid. Misschien kan je iets met de opstalverzekering regelen maar zelfs daar heb ik twijfels bij.


Een paar goed bedoelde gedachten van mij als ervarings “deskundige”. ( geen binding met kpn behalve dit forum )
Ik ken dit probleem maar ik heb het zelf veroorzaakt, jaren terug een mantelbuis naar de straat gelegd voor het het straatwerk er op ging, die lekt ook.
Nu niet meer, ik heb er van dakbedekking een afdakje gemaakt, in de grond dus.
Maar je situatie kan heel anders zijn.

Dat het probleem zich nu pas voordoet heeft te maken met de extreem hoge grondwaterstand van dit moment.

Dat kan inderdaad goed zijn maar nu is het ook wel heel extreem.

Onder die omstandigheden was de doorvoer nog niet eerder getest. Nu pas blijkt dat KPN een ondeugdelijke, niet waterdichte kelderdoorvoer heeft geleverd.

Het gaat om koper zie ik, die moet er dan toch al een tijd zitten, of is die onlangs aangelegd ?

Foto ?

In welke regio ? (als ik vragen mag)


Ik woon in Kampen.