Skip to main content

Kan ik via de FRITZ!Box mijn IP adres wijzigen? Mijn IP is ooit gelekt op een database en ben nu de dupe van DDoS Aanvallen. En zo ja, hoe dan?

Dat kan jezelf niet. Je kan proberen om je modemn een poosje uit te zetten, mss krijg je dan na het weer aanzetten een nieuw ip-adres. Maar wss kan alleen kpn je ip-adres veranderen


Je krijgt ook geen nieuw adres om te voorkomen dat andere klanten met een ‘besmet’ adres opgezadeld worden.


Kan ik via de FRITZ!Box mijn IP adres wijzigen? Mijn IP is ooit gelekt op een database en ben nu de dupe van DDoS Aanvallen. En zo ja, hoe dan?

Aangezien je een FRITZ!Box hebt en bij KPN zit, zou je de instellingen in de FRITZ!Box zo kunnen aanpassen dat je alleen nog maar via IPv6 het internet op gaat, en dus IPv4 uitzet. Dan werken een aantal sites die alleen maar IPv4 kunnen niet, maar ben je niet meer bereikbaar voor aanvallers als het goed is, er van uitgaande dat de DDoS aanvallen alleen op je IPv4 adres gebeuren. Ik weet niet zeker of dit bij huidige FritzBoxen nog makkelijk kan, kon eerder wel.

Je kan ook aangifte doen, maar politie zal er denk ik nooit aan toe komen om aanvallers te berechten. Anders overstappen naar andere provider, want KPN geeft niet zomaar nieuwe IPv4 adressen uit, je krijgt bij KPN altijd weer hetzelfde IP adres, ook al zou je de router een week uitzetten.