Skip to main content
Hallo, ik word de laatste tijd vaak geboot/geDdosed. Hier heb ik veel last van en mensen in mijn omgeving ook. Ik heb van veel kennissen gehoord dat zei hun IP hebben laten wijzigen. En daarom zou ik ook graag mijn ip laten wijzigen.
Hi Yanick, welkom hier.



Dit is helaas niet mogelijk. Ik vraag me eerder af waarom dit gebeurt? Gameserver? Forum waar je IP openbaar is? Een nieuw IP adres zal dan ook niets uitmaken.
Hai Alex, ja mijn ip is inderdaad ooit gelekt. Ik heb gehoord dat dit wel mogelijk is en dat het wel helpt. Ik kan nu niet mijn werk doen doordat het internet niet goed werkt.
Hallo @Yanick987 Je zegt dat je internet 'niet goed werkt', dus het werkt wèl.

Als je IP-adres geblokkeerd is kun je überhaupt het internet niet op.

Als je voor bepaalde websites geblokkeerd bent zul je dat met die websitebeheerders op kunnen lossen.

Als ze jou een ander IP-adres geven, krijgt een ander jouw oude IP-adres, en heeft de ander het probleem, dat moet je niet willen.
DDoS aanvallen zien we regelmatig bij gamers en dan met name bij gamers die "te goed" zijn.

Tegenstanders in het spel kopen dan eenvoudig een DDoS aanval om zo de tegenstander uit te schakelen.

Het is onbegonnenn werk om dan maar een nieuw IP adres toe te wijzen immers

1) IPv4 adressen zijn schaars en het oude IP adres kan natuurlijk niet direct weer aan een andere abonnee toegewezen worden.

2) jouw nieuwe IP adres is voor je het weet weer bekend met de aanvaller en de ellende begint dan dus weer van voren af aan.



Hoe ben je echter tot de conclusie gekomen dat de geDDoSt zou worden?
Hai wjb,



wat jij zegt klopt ja. Ik ben erachter gekomen door mijn packetloss. En doordat ik de ddossers online ken, en zei het dus ook wel eens voor de “grap” doen. Ik weet hoe ze aan mijn IP zijn gekomen. Toen was ik een stuk jonger en minder voorzichtig. Ik denk dat een nieuw ip dus wel een goede oplossing is.
Als je weet wie het zijn en dat ook kunt bewijzen, dan kan je drie dingen doen.

1) Die personen aanspreken op hun gedrag en verzoeken daarmee te stoppen.

2) De provider(s) van die personen benaderen met dat bewijs en het verzoek maatregelen te nemen.

3) Aangifte bij de politie doen.



Een nieuw IP adres is echt geen oplossing.