Skip to main content
Vraag

IP's delegaten naar No-IP naamservers voor mailserver

• January 17, 2025
  • 5 reacties
  • 56 keer bekeken

Hey medeKPN’ers

Kan ik mijn ip’s naar “No-Ip’s” naam servers delegaten?
Dit is voor mijn mail server omdat we geen PTR Records kunnen aanpassen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

wjb
Superuser
  • January 17, 2025

Nee, dat gaat niet. Het PTR record is bij KPN altijd jouw IPv4 adres gevolgd door .fixed.kpn.net.

Waarom draai je zelf een mailserver?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

Duidelijk, ik draai me eigen server omdat ik een bedrijf opbouw. Binnen 2025 zal ik een kvk nemen.

wjb
Superuser
  • January 17, 2025

Duidelijk, ik draai me eigen server omdat ik een bedrijf opbouw. Binnen 2025 zal ik een kvk nemen.

Ik heb mijn zakelijke mail ondergebracht bij mijndomein.nl. Dat kost heel weinig en werkt prima.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Dankje voor de tip, momenteel heb ik het werk gedaan met digitalocean. Voor 4 euro per maand kan ik een PTR record verwijzen naar me mailserver.

Bedankt voor de informatie allemaal!

wjb
Superuser
  • January 18, 2025

Voor 4 euro per maand kan ik een PTR record verwijzen naar me mailserver.

Maar het PTR record van jouw WAN IPv4 adres is altijd aa-bb-cc-dd-ee-ff.fixed.kpn.net en zo'n waarde wordt door veel mailservers niet geaccepteerd als PTR. Een ander PTR kan ook niet aangeboden worden voor jouw publieke IPv4 adres, het is alleen KPN die de waarde bepaalt.

Welke organisatie zou voor 4 euro per maand een PTR record naar jouw mailserver laten verwijzen en haal je daarbij wellicht PTR en DNS records door elkaar?

Overigens biedt https://mijndomein.nl je voor 1 euro meer (5 euro per maand) ook nog mail en daar heb je dan geen omkijken meer naar.