Skip to main content
Beantwoord

iPhone 16 Pro en HP Laserprinter hebben moeite met Wifi verbinding (V10)

• December 28, 2025
  • 5 reacties
  • 36 keer bekeken

Hallo,

Ik ervaar steeds meer problemen met de stabiliteit van WIFI in huis, met name op de Iphone 16 PRO. Vaak geen internet (ondanks wifi verbinding ok is en bijv. Ipad wel functioneert), wifi verbreken of maar overschakelen op 5G. Nieuwe HP laserprinter, wil niet werken met Wifi. Dus maar bedraad aangesloten.

Ook NLZiet via Wifi heeft veel problemen, uitzendingen worden onderbroken of app vliegt eruit.

Via de app al van alles geprobeert afgelopen maanden om zaken te optimaliseren, zonder resultaat.

Loopt de V10 niet achter op de nieuwe apparaten die tegenwoordig beschikbaar zijn, waardoor dit soort frustrerende zaken optreden?

We maken al gebruik van 2 super wifi punten voor juiste dekking in huis.

Groet,

Nick

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Nick84 misschien heb je iets aan onderstaande link met aanvullende info en hulp:

Succes.

5 reacties

JanD
Superuser
  • December 28, 2025

Beste ​@Nick84 welke firmwareversie heeft de V10?

Welke wifipunten heb je van KPN, de witte of de zwarte ronde en met welke firmware?

Hoe zijn deze op de modem aangesloten, 1 of meer bekabeld of 1 of meer draadloos?

• Auteur
  • Topper
  • December 28, 2025

Beste ​@Nick84 welke firmwareversie heeft de V10?

Welke wifipunten heb je van KPN, de witte of de zwarte ronde en met welke firmware?

Hoe zijn deze op de modem aangesloten, 1 of meer bekabeld of 1 of meer draadloos?

Hoi ​@JanD ,

Firmwareversie is V10.C.25.08.15 van de V10.

De wifipunten zijn de witte ronde. Firmware versie SW1.C.25.14.02.

Overigens, 80% van de verbindingen gaan over Wifi via Experia. Slechts enkele apparaten op bovenverdiepingen gaan via de extra wifi punten. 

1x wifipunt via UTP, de 2e zit draadloos.

JanD
Superuser
  • Antwoord
  • December 28, 2025

Beste ​@Nick84 misschien heb je iets aan onderstaande link met aanvullende info en hulp:

Succes.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 31, 2025

Hi ​@Nick84, goed dat je de vraag hier stelt en dank aan JanD voor de al geboden hulp. 

De V10 is zeker geen verouderde modem en hoort prima te werken. De softwareversies zijn ook goed. Wat ik wel zie is dat de wifi via de modem loopt en niet via de SuperWifi punten. Ik stel daarom voor om die SuperWifi's opnieuw te koppelen, hoeft natuurlijk niet vanavond. Volg dan deze stappen: KPN SuperWifi: installatie en gebruik. 

Wat je ook kunt doen is de Wifi manager draaien, dan zoekt die tool automatisch naar een oplossing. 

• Auteur
  • Topper
  • January 23, 2026

Hi ​@Nick84, goed dat je de vraag hier stelt en dank aan JanD voor de al geboden hulp. 

De V10 is zeker geen verouderde modem en hoort prima te werken. De softwareversies zijn ook goed. Wat ik wel zie is dat de wifi via de modem loopt en niet via de SuperWifi punten. Ik stel daarom voor om die SuperWifi's opnieuw te koppelen, hoeft natuurlijk niet vanavond. Volg dan deze stappen: KPN SuperWifi: installatie en gebruik. 

Wat je ook kunt doen is de Wifi manager draaien, dan zoekt die tool automatisch naar een oplossing. 

Hi Alex,

Inmiddels heb ik via jouw handleiding alles gedaan. Superwifi punten allen gereset. Modem gereset. Wifipunten via kabel weer verbonden en in huis gezet. Helaas moet ik op 1 plek met ethernetkabel werken, gezien wifi niet wordt overgenomen af modem.

Wat ook opvalt, de wifi van de Experiabox V10 blijft actief, ondanks dat er twee superwifi punten zijn aangesloten. Op het moment dat ik via de setting van de V10 de wifi uit wil zetten (alleen van het modem), gaat alle wifi in huis uit. Middels de knop op de modem weer geactiveerd.

Is het juist dat de V10 ook wifi blijft verzorgen naast de extra wifi-punten?

Het verbaasd mij overigens dat op 5 meter afstand tussen kantoor (wifipunt) en meterkast (modem) het signaal al te zwak is om op te pikken.

Groet,

Nick