Skip to main content

Hallo,

 

volgens mijn iphone werkt het wifi netwerk niet goed.

kan ook wel merken dat de telefoon wat vaker traag is.  De tv zenders en apps op tv (netflix etc.) werkt wel gewoon naar behoren!

iemand een idee wat dit wil zeggen?

alvast bedankt!

 

groeten Mario 

 

Ik zelf heb het zelfde zoals velen meer met kpn

geen oplossing gezien nog


Heeft niets met KPN te maken, ik heb hetzelfde op glasvezel van Delta op een iPad.

Is typisch  zo’n Apple dingetje waarin ze haantje de voorste willen zijn zonder de realisatie dat er nog andere techniek is in de wereld.


Hallo @Mario27 @David11 

Sinds iOS 14 is Apple kritischer geworden op de WiFi instellingen van het modem. Het liefst zien ze WPA3 beveiliging. Maar dat hebben de KPN modems nog niet. Maar WPA2 met AES encryptie zou voldoende moeten zijn. Door in te loggen op de webinterface van de Experia Box kan je dit controleren. Dus geen WPA of TKIP encryptie gebruiken.

Zie dit volgende topic voor meer informatie

 


Alleen WPA 2 beschikbaar 


En de grap is dus dat ik deze melding krijg op een iPad die WiFi verbinding heeft met een Apple Time Capsule. Van Apple dus, jaren oud maar prima spul. Dat is typisch Apple… functies gebruiken waar de wereld nog niet klaar voor is. Niet alle routers hebben WPA3. Moet je die dan weggooien? Natuurlijk niet.

Voor de goede orde; het gast hier dus over bescherming van WiFi verkeer. Op 5G komt dat niet ver. De kans dat je buren jou willen hacken, met WPA2 best wel erg moeilijk, is nihil.

Geen zorgen maken dus. Gewoon WPA met AES instellen.


Melding heb ik ook gehad. Opgelost door te klikken op de Wifi verbinding; vervolgens op ‘vergeet dit netwerk’. Daarna wederom in te loggen met Wifi wachtwoord, melding weggebleven.


Melding heb ik ook gehad. Opgelost door te klikken op de Wifi verbinding; vervolgens op ‘vergeet dit netwerk’. Daarna wederom in te loggen met Wifi wachtwoord, melding weggebleven.

 @Mario27, heeft dit bij jou ook geholpen? 

Ik heb een beetje rondgezocht en zie de meest gekke verklaringen hiervoor namelijk.