Skip to main content

Op al onze mobiele apparten werken een aantal apps sinds enkele weken niet meer goed (Rabobank app, mijn KPN, DigiD etc.). 

Het grootste probleem is dat de apps niet willen openen. Wifi aan en uit zetten op het toestel zorgt ervoor dat je even snel de app kan openen, maar daarna ontstaat het probleem opnieuw. 

Wanneer in de modeminstellingen IPV6 uitgeschakeld wordt werkt alles op alle apparaten zoals het hoort. Het heeft echter niet onze voorkeur om dit uit te schakelen. Zijn er andere oplossingen voor dit probleem? En als dat niet het geval is; zitten er risico's verbonden aan het uitschakelen van IPV6?

Op wat voor een mobiele apparaten ervaar je die problemen? (merk, type en OS)

Welke Experia/KPN Box gebruik je?

Gebruik je daarnaast nog losse wifi toegangspunten en zo ja, welke?


Alle (samsung) Android apparaten. 

We hebben een KPN box 12, met 2 experia wifiversterkers. De wifiversterkers hebben we ook al geprobeerd tijdelijk uit te zetten. Maar dat veranderd niks aan de problemen.


Hou voorlopig even de ipv6 uit in de v12. Er zijn eerder meldingen geweest van mensen die soortgelijke problemen hebben met die huidige softwareversie. Het kan zeker geen kwaad in de zin dat er iets onveiliger van wordt.

 

KPN moet dit oplossen met een software update van de v12. Als dit zover is dat er een nieuwere versie beschikbaar is dan zou ik het weer eens aanzetten om te zien of het verholpen is.


Hmmm, dan zou je ogen verwachten dat IPv6 gewoon werkt.

Je kunt IPv6 rustig uit zetten, daar zal je weinig van merken. Op dit moment zijn er nog maar heel weinig IPv6 only sites en de kans dat je juist zo'n site moet benaderen is dus heel klein.


Bedankt! Doen we dat voorlopig en houden we eventuele updates in de gaten.


Ik heb al weken problemen met erg trage Gmail en niet ladende plaatjes bij websites via Wifi. Met 4G geen problemen. Veel geprobeerd en gezocht naar probleem, maar nu dus gevonden, IPv6 uitzetten en het werkt weer als vanouds. 
dit probleem en de tijdelijke oplossing zou breed gecommuniceerd moeten worden.


Reageer