Skip to main content

Ik ben al velen jaren klant bij de KPN met al mijn producten en krijg internet via koper en voorlopig komt er geen glasvezel.

Het internet is te traag om goed 4k etc… te streamen en met een VPN.

Zonder VPN 20mb download via de WiFi.

 

Dus ik overweeg met al mijn producten over te stappen naar Ziggo en Vodafoon.

 

Kan en wil de KPN mij nog behouden als klant?

Wat zijn de mogelijkheden voor de zelfde prijs?

TV en internet via Mifi?!

Stap gewoon over naar Ziggo.  Sib is echt geen vervanger voor de vaste lijn. Er moet een buitenantenne komen voor goed resultaat dus zo geweldig is het niet. Ik spreek uit ervaring!! 

ah wat een gedoe ben zelf niet bekend met kpn producten , waar ik woon is alleen ziggo beschikbaar


Helaas moet je bij Odito de 4G 100mb router zelf betalen.

Direct 168euro en 1jaar 14euro per mnd.

Daarna 36euro per mnd voor100mb en per mnd opzegbaar.

Geen TV!


reactie van kpn moderator kan btw tot wel 5 werkdagen duren


Hoi @martin888 . Kloppen de postcode+huisnummer in jouw profiel? Laat even weten? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is.

(gezien alles wat ik tot nu toe gelezen heb, denk ik niet dat ik de oplossing voor je heb, maar ik wil uiteraard wel alles even onderzoeken).


Hoi @martin888 . Kloppen de postcode+huisnummer in jouw profiel? Laat even weten? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is.

(gezien alles wat ik tot nu toe gelezen heb, denk ik niet dat ik de oplossing voor je heb, maar ik wil uiteraard wel alles even onderzoeken).

Ja die kloppen.

Een 4G router lijkt mij een prima oplossing.


Hoi @martin888 . Kloppen de postcode+huisnummer in jouw profiel? Laat even weten? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is.

(gezien alles wat ik tot nu toe gelezen heb, denk ik niet dat ik de oplossing voor je heb, maar ik wil uiteraard wel alles even onderzoeken).

Ja die kloppen.

Een 4G router lijkt mij een prima oplossing.

Helaas gaat dat niet gebeuren.  

Dit rolt er uit de meting:

 Copper
Down: 31.277
Up: 4.989

 

Die upload is vrij traag en als je met wifi werkt gaat er nog meer verloren.  Maar voor de rest zijn deze waarden ‘acceptabel’ en het valt niet binnen de buitengebied voorwaarden. 

Van mij mag je zo een 4g router hebben maar helaas moeten je waarden wel voldoen aan bepaalde criteria en daarvoor is je lijn toch te ‘snel'.

Als je graag 4k streamt wil ik zeker aanraden omdat met een bekabeld aangesloten apparaat te doen. Zo haal je rendement uit je lijn.

Heb je al wel een haalbaarheidsonderzoek laten doen voor glasvezel? 

Ik ken je gezinssituatie niet maar deze snelheid is in deze tijd niet heel praktisch meer voor een gezin. (zeker niet als iedereen individueel zit te interneten. Dan krijg je met deze lage upload toch als snel vervelende issues)   Ik wil je natuurlijk liever niet kwijt maar in zo'n geval is het bij de concurrent misschien toch beter. 


Wat is je weerstand om gewoon voor alles Ziggo te nemen nu?

TV zit op de kabel.

Ik heb uit een van je berichten begrepen dat je nu wel tv via hen hebt. Zenderaanbod kan nu het hinderblok niet zijn dus. Internet is internet. Keuze tussen langzaam en snel is het enige verschil.

Als je bij Ziggo naar het nieuwe abonnement gaat, want met je huidige Z abonnement (alleen tv) kan het ook niet, dan heb je meteen ook hun allernieuwste tv ontvangertje. Met opnemen, terugkijken e.d.


Gisteren weer baggertraag internet en uitval.

Dus helaas houd de KPN zich aan zijn eigen regels en laten ze liever 1200euro per jaar aan inkomsten schieten.

Ik ga dus overstappen naar Ziggo 100mb en Vodafoon of Hollandsenieuwe.

Jammer.

 


kpn moet zich wel aan regels houden 1 de systemen laten niet anders toe 2 de medewerker zou op zijn kop krijgen als hij probeer buiten het systeem oid om te werken

 

houd er wel rekening mee dat soms het aansluitpunt vervangen moet worden bij ziggo , mocht je daarvoor ondersteuning/advies nodig hebben raad ik je aan om je vraag daar te stellen https://community.ziggo.nl/t5/Internet/bd-p/Internet


ik heb alleen de keuze tussen het te trage onstabiele koper of Ziggo en de KPN wil voor een vaste klant geen 4G router beschikbaar stellen.

 

Dus vandaag bij Ziggo aangemeld.

6mnd 50% korting, 12mnd gratis ziggosport en 50euro Cashback. 100mb snelheid.

Met al onze mobiele abonnementen naar Vodafoon voor de combi korting.

 


Nou hèhè het duurde even maar dan toch de juiste beslissing genomen.  Die 100mb had je met sneller internet buitengebied nooit gehaald. Kan je straks genieten van een stabiele verbinding en wellicht wordt er een keer glasvezel bij je aangelegd.  Kan je weer terug komen 😉