Skip to main content

Hallo,

ik ga binnenkort verhuizen en nu heb ik dit punt gevonden in mijn huis, is dit een isra punt dat werkt of zou een monteur een nieuwe moeten komen installeren?

Bedankt!

Dit zou een werkend IS/RA-punt kunnen zijn,

onderin steek je de DSL-kabel en de andere kant van de DLS-kabel steek je in de DSL-poort van de modem @Siraph 

Ik hoop wel dat je het dekseltje nog hebt, staat netter en beschermt de bedrading.

 


Hallo @Siraph 

 

Als de kabel die uit de muur komt is aangesloten aan het andere uiteinde zou dit punt moeten werken, weet je ook waar die kabel uit de muur vandaan komt?
Misschien ergens uit de meterkast?

Als je DSL via pair-bonding krijgt dan is dit punt ongeschikt en zal er i.i.g. een monteur moeten komen.


Hi @Siraph , als de rode en blauwe draad uitkomen op de twee middelste contacten in de RJ11 connector is er een kans dat het gaat werken.

Maar dit ziet er niet uit als een ISRA punt waar de kabel binnenkomt in het huis.
Is er nergens anders iets te vinden? Vaak komt de buitenkabel binnen in de meterkast.

Kijk voor meer info → Waar zit je KPN aansluitpunt | KPN.com

 

edit: oeps😊 , uiteraard bedoelde ik RJ11


in de RJ45 connector is 

Je bedoelt waarschijnlijk RJ11 connector @RBxx 


Hi @Siraph , als de rode en blauwe draad uitkomen op de twee middelste contacten in de RJ11 connector is er een kans dat het gaat werken.

Maar dit ziet er niet uit als een ISRA punt waar de kabel binnenkomt in het huis.
Is er nergens anders iets te vinden? Vaak komt de buitenkabel binnen in de meterkast.

Kijk voor meer info → Waar zit je KPN aansluitpunt | KPN.com

 

edit: oeps😊 , uiteraard bedoelde ik RJ11

Hallo, dit is het enige punt in het huis. Ik had eigenlijk ook al contact met youfone/kpn gehad voor een nieuw punt laten doortrekken uit de gang waar de kabels zijn. 
Zou dit punt dan evt gebruikt kunnen worden?


Ik had eigenlijk ook al contact met youfone/kpn gehad voor een nieuw punt laten doortrekken uit de gang waar de kabels zijn. 
Zou dit punt dan evt gebruikt kunnen worden?

Zijn er kabels in de gang dan? Wat voor kabels zijn dat?


Hallo, dit is het enige punt in het huis. Ik had eigenlijk ook al contact met youfone/kpn gehad voor een nieuw punt laten doortrekken uit de gang waar de kabels zijn. 
Zou dit punt dan evt gebruikt kunnen worden?

Hoi @Siraph , ben je klant van KPN of van Youfone? In het laatste geval moet je dit met YF overleggen. Hier ben je bij KPN en die hebben dan geen inzage in jouw gegevens.


Zijn er kabels in de gang dan? Wat voor kabels zijn dat?

De kabels voor dsl/ isra lopen in een grote lijn langs de muur/gang naar boven en beneden.

ik woon in een soort flat met losse voordeuren.

bij andere woningen is de kabel doorgetrokken van dat punt naar binnen.


Hoi @Siraph , ben je klant van KPN of van Youfone? In het laatste geval moet je dit met YF overleggen. Hier ben je bij KPN en die hebben dan geen inzage in jouw gegevens.

Ik ben op dit moment bij geen beide nog klant, ik vraag het hier omdat youfone geen forum heeft. Ik weet wel dat kpn en youfone enige zijn die internet kunnen leveren op mijn adres.

ik zal zo nog ff goed kijken of het binnenkomt, anders zal ik maar een afspraak voor een monteur moeten maken


Je kunt pas een monteur inschakelen als je ergens klant bent. YouFone heeft dan misschien geen forum maar wel een helpdesk.

@Siraph 


Dit zal niet het punt zijn waar de kabel uit de straat op uit komt er moet nog ergens een overgang (kastje oid) zijn.
Op de foto’s zie ik 2 blauwe en 2 rode draden, dus er moet ergens nog een aansluiting in huis zijn (geweest).
En zo’n loze kabel geeft een echo die funest is voor DSL signalen.
Proefondervindelijk uitvinden welke de inkomende draden zijn dat is niet ingewikkeld.

Maarrr, in 2 uur tijd is dit vraagstuk al opgelost :

Ik ben op dit moment bij geen beide nog klant, ik vraag het hier omdat youfone geen forum heeft. Ik weet wel dat kpn en youfone enige zijn die internet kunnen leveren op mijn adres.

ik zal zo nog ff goed kijken of het binnenkomt, anders zal ik maar een afspraak voor een monteur moeten maken

Dat lijkt me sterk . . .

Als je DSL via pair-bonding krijgt dan is dit punt ongeschikt en zal er i.i.g. een monteur moeten komen.

Op de foto zie ik ook een witte en oranje draad, dus wellicht kan dat, als die ook doorgelast zijn, maar ja, eerst maar 1 paar werkend zien te krijgen.

 

 


Welkom op de community @Siraph, het zou inderdaad het IS/RA-punt kunnen zijn. Op onze site hebben we een pagina met meerdere voorbeelden van IS/RA-punten die gebruikt worden: Je KPN aansluiting.

Een monteur kan inderdaad pas worden aangevraagd als je klant wordt zoals JanD al noemt. Als dat via ons is kan dat via 0800-0402. Als je via Youfone neemt zal je bij hen moeten zijn


Reageer