Skip to main content


Ik vroeg me af of er een soort DDoS-beschermingssysteem is ingeschakeld op mijn internetverbinding. Ik gebruik een hardware VPN die systematisch stopt met werken na ongeveer 2 weken. De hardware is meerdere keren vervangen en getest en werkt gewoon, maar stopt na enige tijd met werken wanneer deze is verbonden met mijn thuisnetwerk. Het is rechtstreeks verbonden met de router, dus er zijn geen andere apparaten tussenin. Het werkt met UDP-verkeer op hoge poorten en ik vroeg me af of dit verkeer door jullie als DDoS gedetecteerd en geblokkeerd zou kunnen worden.

Nee eigenlijk niet, als dit zo zou zijn zouden we namelijk het gehele internetverkeer blokkeren en u een mail sturen van abuse@kpn.com met meer informatie. @Raymondt 


Hi @SoFar ,

Welkom op het forum! Nee, er is geen Ddos-berscherming actief op de consumenten abonnementen. Daar waar er op het netwerk wel Ddos-bescherming is, zal dit soort legitiem verkeer niet gezien worden als Ddos. Mochten er wel gekke dingen gezien worden, dan klopt het wat @Ik_Combineer zegt, dan krijg je vanzelf bericht van het Abuse Team.


Bedankt @Raymondt & @Ik_Combineer . 
Dan zullen we met cisco verder zoeken naar de oorzaak hiervan. 


Reageer