Skip to main content

Hallo,

Ik ga op 1 december verhuizen en heb van het weekend (zondag 8 oktober) gebruik gemaakt van de Coolblue actie, opzich niet belangrijk verder, maar weerhield mij wel van het kiezen van eventuele andere providers.

Nou heb ik bij het afsluiten van dat abbonement een maximale snelheid van 200mbit/s down, en 20mbit/s up kunnen kiezen op mijn nieuwe adres. Nou vroeg ik mij voornamelijk af, is het mogelijk om vooral de upload snelheid wat omhoog te krikken voor wat extra centjes? Ik begrijp dat dat wel vaak de cap is, en dat parallele snelheden vooral weggelegd zijn voor glasvezel aansluitingen.

Ik kom uit een luxepositie van 1gbps glasvezel up/down, en nou zou 20mbit/s stabiel genoeg moeten zijn, maar om daar iets meer ruimte in te hebben i.v.m live-streaming op Twitch/Discord zou alleen maar beter uitpakken, Ik zou natuurlijk wel graag op 1080p60fps mijn ge-game de ether in willen blijven slingeren.

Denken jullie dat er zulke constructies mogelijk zijn, of zit dat in dit geval gewoon vast aan de bestaande KPN infra die in dat appartememtencomplex tot aan de wijkcentrales ligt?

Daarnaast een vraag aan KPN zelf gericht, stel er komt binnen 24 maanden (duur van contract) glasvezel. Is het mogelijk om binnen dat abonnement over te stappen naar glasvezel? En waar zou ik eventueel kunnen zien of glasvezel in de pijplijn ligt voor mijn gebied?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Krisie

Dag @Krisie je hebt nu een koperaansluiting en dan is 200 wel het maximale.  Wat dat betreft is het dus zoals het is. Technisch is er gewoon meer niet mogelijk. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de status van jouw adres wat de aanleg van glasvezel betreft. Als er glasvezel bij jou wordt aangelegd dan wordt je automatisch overgezet naar glasvezel.  Bedenk wel dat de aanleg  vanaf de aankondiging, twee jaar in beslag neemt. De kans dat je binnen twee jaar glasvezel hebt is klein.


zeker met 20 up zou ik voor bijv ziggo kiezen


Hoi @Krisie , heb je de verbinding al opgeleverd gekregen?

Toen ik nog op DSL zat had ik 100/10, maar in de praktijk zat ik met de upload toch echt wel wat hoger, boven de 30 dacht ik. Volgens mij is die 20 ook het minimale wat je krijgt, maar kan je in de praktijk wel hogere snelheden verwachten.


Dag @Krisie je hebt nu een koperaansluiting en dan is 200 wel het maximale.  Wat dat betreft is het dus zoals het is. Technisch is er gewoon meer niet mogelijk. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de status van jouw adres wat de aanleg van glasvezel betreft. Als er glasvezel bij jou wordt aangelegd dan wordt je automatisch overgezet naar glasvezel.  Bedenk wel dat de aanleg  vanaf de aankondiging, twee jaar in beslag neemt. De kans dat je binnen twee jaar glasvezel hebt is klein.

Op mijn huidige adres was ik me daar inderdaad van bewust, toen Delta langs kwam. Duurde ook iets van 2 jaar voordat het volledig actief was.

Volgens kpnnetwerk.nl het volgende; 

In het verleden hebben we je buurt aangesloten op glasvezel. Bij de voorbereidingen van de aanleg kijken wij niet alleen naar de geschiktheid van je woning, maar ook naar de infrastructuur in jouw buurt. Door een technische belemmering konden we je woning niet kosteloos aansluiten op ons glasvezelnetwerk. Wil je toch graag dat we je woning aansluiten? Start dan een onderzoek.

Ga ik daar even naar kijken, thanks!

 

zeker met 20 up zou ik voor bijv ziggo kiezen

De 250 euro Coolblue deal was een goed lokkertje, want ik ga straks het meeste van mijn apparatuur bij Coolblue bestellen vanwege de goeie ervaringen en klantenservice etc. Een financieel steuntje in die richting is dan al snel een goeie doorsteek, maar bedankt voor de mening 😉.

Hoi @Krisie , heb je de verbinding al opgeleverd gekregen?

Toen ik nog op DSL zat had ik 100/10, maar in de praktijk zat ik met de upload toch echt wel wat hoger, boven de 30 dacht ik. Volgens mij is die 20 ook het minimale wat je krijgt, maar kan je in de praktijk wel hogere snelheden verwachten.

De verbinding is nog niet opgeleverd, ik krijg namelijk 1 december pas de sleutels, dus ik woon er zelf ook nog niet, maar ik ben vast het nodige aan het afsluiten zodat ik gelijk van start kan met alles en nogwat. Ik zal het eerder benoemde glasvezel onderzoek eens aanvragen, en voor nu in eerste instantie bij KPN blijven.

Bedankt voor jullie insights!


Ik heb een 200/20 BVVDSL verbinding maar in de praktijk is de opload 60 Mb/s en dat zie ik op dit forum wel vaker langskomen. Ik heb zelfs m'n abo teruggezet naar 100/10 maar de upload is 60 gebleven. 


Ik heb een 200/20 BVVDSL verbinding maar in de praktijk is de opload 60 Mb/s en dat zie ik op dit forum wel vaker langskomen. Ik heb zelfs m'n abo teruggezet naar 100/10 maar de upload is 60 gebleven. 

 

Dat klinkt positief! Bedankt voor het delen van jouw ervaring.


bij een DSL verbinding op koper wordt de upload stream ook niet gecapped. alleen de download stream wordt gecapped naar je abonnements snelheid.

dus als jij een verbinding aanvraagt voor 200/20Mbit BVVDSL verbinding, is dit in de praktijk meestal tussen de 50 a 60 Mbit upload. zelfs als je je abonnement na een maand weer zou verlagen naar 100Mbit blijft je de maximale Upload snelheid houden van de DSL verbinding.