Hallo,
Ik ga op 1 december verhuizen en heb van het weekend (zondag 8 oktober) gebruik gemaakt van de Coolblue actie, opzich niet belangrijk verder, maar weerhield mij wel van het kiezen van eventuele andere providers.
Nou heb ik bij het afsluiten van dat abbonement een maximale snelheid van 200mbit/s down, en 20mbit/s up kunnen kiezen op mijn nieuwe adres. Nou vroeg ik mij voornamelijk af, is het mogelijk om vooral de upload snelheid wat omhoog te krikken voor wat extra centjes? Ik begrijp dat dat wel vaak de cap is, en dat parallele snelheden vooral weggelegd zijn voor glasvezel aansluitingen.
Ik kom uit een luxepositie van 1gbps glasvezel up/down, en nou zou 20mbit/s stabiel genoeg moeten zijn, maar om daar iets meer ruimte in te hebben i.v.m live-streaming op Twitch/Discord zou alleen maar beter uitpakken, Ik zou natuurlijk wel graag op 1080p60fps mijn ge-game de ether in willen blijven slingeren.
Denken jullie dat er zulke constructies mogelijk zijn, of zit dat in dit geval gewoon vast aan de bestaande KPN infra die in dat appartememtencomplex tot aan de wijkcentrales ligt?
Daarnaast een vraag aan KPN zelf gericht, stel er komt binnen 24 maanden (duur van contract) glasvezel. Is het mogelijk om binnen dat abonnement over te stappen naar glasvezel? En waar zou ik eventueel kunnen zien of glasvezel in de pijplijn ligt voor mijn gebied?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Krisie