Als een aanbieder zoals ODF (Open Dutch Fiber) bij mij in de wijk gratis Glasvezel wilt aanleggen naar de woning toe, ben ik dan verplicht om ook een abonnement te nemen van Odido die hierin een samenwerking hebben en is dat ook zo bij KPN of zijn wij consumenten vrij van keuze na aanleg welke provider wij nemen?
Lijkt mij een beetje raar als KPN het aanlegt en ik kies voor een ander provider(?).
En als dat niet zo is, wanneer ben ik wel vrij om te kiezen in providers bij Glasvezel?
Bij KPN wordt het glasvezel aangelegd door KPNNetwerk. U bent vrij om op het netwerk van KPNNetwerk een abonnement te nemen bij KPN maar ook bij een van de andere tientallen providers.Â
Het glasvezel netwerk van ODF en/of Delta zijn een stuk minder open en vaak kunt u maar kiezen uit enkele providers.
Â
Mijn persoonlijke advies is om het altijd naar binnen te brengen wanneer dit kosteloos is. Bij KPN garanderen we dat (excl. bedrijventerreinen). Hoe dat bij andere aanbieders ziet durf ik niet te zeggen.
Het glasvezel netwerk van ODF en/of Delta zijn een stuk minder open en vaak kunt u maar kiezen uit enkele providers.
Omdat je een KPN werknemer ben, hoef je geen onwaarheid te vertellen om concurrenten in slecht licht te plaatsen
Op mijn adres is behalve KPN alleen nog Odido en Budgetthuis kiesbaar als provider, dus zoveel keuze zijn zeker niet.
Omdat je een KPN werknemer ben, hoef je geen onwaarheid te vertellen om concurrenten in slecht licht te plaatsen
Op mijn adres is behalve KPN alleen nog Odido en Budgetthuis kiesbaar als provider, dus zoveel keuze zijn zeker niet.
Wat is er dan niet juist?
KPNNetwerk: 57 providers
Delta: 20 providers
ODF: 12 providers.Â
Â
Verder adviseer ik om het glasvezel van wie dan ook naar binnen te brengen als het kosteloos is. Dus ben juist het tegenovergestelde van een ander in slecht daglicht aan het zetten maar juist te adviseren als hun voor de deur staan ze te laten aansluiten
Â
Wat is er dan niet juist?
Â
20 en 12 zijn geen enkele. Bovendien zijn de genoemde KPN provider meestaal lokale aanbieders. De van Delta en ODF zijn landelijke provider. Zoals geschreven, op KPN glavezel bij mijn adres is alleen KPN, Odido en Budgetthuis kiesbar
KPNNetwerk: 57 providers
Delta: 20 providers
ODF: 12 providers.Â
Â
Â
Ik vind niet dat
Â
Maar dat is ook niet vreemd, omdat KPN op dit moment bij de meeste mensen glasvezel heeft liggen. Maar daardoor (volgens oa Odido) ook een ‘oneerlijk dure’ monopolie positie heeft:
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.