Skip to main content

Goedemorgen,

mijn vraag is: Wij gaan hopelijk eind dit jaar verhuizen naar onze boerderij. Nu is het zo dat mijn schoonouders voor in de boerderij wonen en wij in het achterhuis nu een woning maken. Mijn schoonouders hebben al een glasvezel aansluiting en wij moeten nog bedenken wat wij doen met de aansluiting.

Is het mogelijk om bij mijn schoonouders vandaan een aansluiting te maken naar ons gedeelte van het huis?

Ik weet ook dat wij zelf een glasvezel aansluiting kunnen laten aanleggen maar ik weet ook dat hier behoorlijk wat kosten aan zitten dus als het op een andere manier kan om internet en televisie te krijgen graag.

 

je kunt een gewone ethernet kabel gebruiken vanaf de Experia om de aansluiting te verlengen en een goede IPTV switch gebruiken. De maximale afstand voor ethernet is 100m (dacht ik)


Wat wilt u? U wilt zelf een eigen abonnement afsluiten? Dat kan zo niet. Daarvoor heeft u echt een eigen aansluiting nodig. Die moet helemaal bij de hoofdkabel is langs de weg ligt vandaan aangesloten worden.

Wilt u het abonnement delen met uw schoonouders? Leg dan gewoon een utp-kabel. Zoals @emielstroeve zegt.


je kunt een gewone ethernet kabel gebruiken vanaf de Experia om de aansluiting te verlengen en een goede IPTV switch gebruiken. De maximale afstand voor ethernet is 100m (dacht ik)

bedankt voor je heldere uitleg ik denk dat dit mogelijk moet zijn als mijn schoonouders de experiabox op een goede plek hebben staan om een kabel door te leggen naar ons huis


Wat wilt u? U wilt zelf een eigen abonnement afsluiten? Dat kan zo niet. Daarvoor heeft u echt een eigen aansluiting nodig. Die moet helemaal bij de hoofdkabel is langs de weg ligt vandaan aangesloten worden.

Wilt u het abonnement delen met uw schoonouders? Leg dan gewoon een utp-kabel. Zoals @emielstroeve zegt.

als het mogelijk is om een kabel te leggen van hun experiabox naar ons huis dan is dat het makkelijkste voor ons en is dat onze voorkeur.


Hoi @BerdineB, welkom bij ons op het forum. Ik denk inderdaad ook dat het het beste is om het abonnement te delen met jouw schoonouders door een UTP-kabel naar jullie woondeel aan te leggen.

Het plaatsen van een eigen aansluitpunt kan ook zoals Nick noemt, maar dat is vermoedelijk een heel duur grapje. Je kunt via mijnaansluiting.nl (een centraal punt waar alle soorten aansluitingen aangevraagd kunnen worden) een aanvraag doen daarvoor, mocht je dat er voor over hebben.


Het plaatsen van een eigen aansluitpunt kan ook zoals Nick noemt, maar dat is vermoedelijk een heel duur grapje. 

Maar eigenlijk wel de normale gang van zaken. Er zal ook een extra elektriciteitsaansluiting aangelegd moeten worden. Met eigen meter. Gas aansluiting en riolering. Water. Dat kost ook allemaal heel veel geld.

Abonnement delen kan nu heel leuk omdat het familie is. Maar als 1 van de 2 woningen in de toekomst verkocht word aan vreemden, dan is abonnement delen niet echt een blijvende oplossing.Â