Skip to main content

Hallo, 

indien toestemming wordt gegeven voor een glasvezelkastje aansluiten, wat handig is met het idee voor later etc. Betekent dit dan indien men bij kpn een abonnement heeft, er ook direct moet worden overgegaan op glasvezel abonnement? 
wij hebben nl. nu nog een ander kastje erbij ontvangen voor tussen de modem en de gv aansluiting, en folder welkom nieuw abonnement, maar hebben eerder gevraagd of gewoon nog zo kon blijven voordat we lieten installeren. 

Wij willen nl. nog geen glasvezel gebruiken. Op dit forum staat: 

Wel geven we je even de tijd. Vanaf het moment dat glasvezel aangelegd is, moet je binnen 3 jaar zijn overgestapt. Maar hier geldt: hoe eerder, hoe beter. Stap je niet over? Dan zal je uiteindelijk worden afgesloten.

maar in de mail gaat het over 2 jaar. 

nu: wat moeten we met een kastje nu al wat we dus nog niet gaan gebruiken,en wat gebeurt er met het abonnement omdat het dus gaat over “nieuw abonnement”?Kunnen wij nog steeds kiezen om dit dus nog niet aan te sluiten en gewoon door te gaan zoals het ging? En ook: krijgen we bericht voordat het wordt afgesloten?. Wij besluiten graag dan wel wat we doen, maar voor nu komt dit niet geschikt. 

mvg

Hallo ​@Drindel ,

Nee, je hoeft niet meteen over op glasvezel zodra de glasvezel naar binnen is gebracht. Daar heb je inderdaad een aantal jaar de tijd voor. 

Je ontvangt ruim van te voren meerdere berichten wanneer de oude koperen lijn wordt afgesloten en wanneer je dus uiterlijk overgestapt moet zijn. 

Maar waarom zou je niet zo snel mogelijk overstappen op glasvezel? Het kost niets extra en het werkt beter. Jouw abonnement verandert niet nadat je over bent op glasvezel.

Dank voor de reactie. Er staat wel een datum voor, en dat het abonnement automatisch wordt omgezet. Moet dit dan ergens worden aangegeven dat hier een uitstel bij wordt gezet? Of betekent het “omzetten van het abonnement” niets?

Het waarom: ons moverende redenen. 

Tsjaa, als er staat dat het wordt omgezet, dan wordt het ook omgezet. 

Wil je dat niet vanwege moverende redenen?  Dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice.  Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven. 

Dank. Via de chat werd ik doorverwezen naar deze community waar ook een medewerker van kpn zelf klaar staat aldus de chat. 

Dank. Via de chat werd ik doorverwezen naar deze community waar ook een medewerker van kpn zelf klaar staat aldus de chat. 

Lukt het niet met die terugbelafspraak, je kunt ook zelf met 0800-0402 bellen. Doordeweeks tussen 8.00 en 18.00, op zaterdag tot 17.00.

Hoi ​@Drindel welkom op de KPN Community! Dit is inderdaad een goede vraag. Zoals Noordzee aankaart is het plaatsen van een glasvezelpunt niet direct gekoppeld aan de aanvraag van een abonnement. Echter zal KPN in de toekomst een afweging maken om een overstap te maken naar glasvezel. Dat zal duidelijk van te voren aangegeven worden zodat je daar een afweging in kunt maken maar ik verwacht niet dat er dan twee netwerken naast elkaar actief blijven.

Hoi ​@Drindel welkom op de KPN Community! Dit is inderdaad een goede vraag. Zoals Noordzee aankaart is het plaatsen van een glasvezelpunt niet direct gekoppeld aan de aanvraag van een abonnement. Echter zal KPN in de toekomst een afweging maken om een overstap te maken naar glasvezel. Dat zal duidelijk van te voren aangegeven worden zodat je daar een afweging in kunt maken maar ik verwacht niet dat er dan twee netwerken naast elkaar actief blijven.

Hi, 

Hoe kom ik er achter waardoor ons abonnement dan wel is omgezet? Er is ook een datum genoemd wanneer dat is gebeurd, en dat was door geen van ons. Ondertussen is het wel stopgezet, maar het gaat er ook om dat dit blijkbaar niet de standaard is zoals u zegt.

ook is mij aangegeven dat dit het noemen in de mail dat “binnen 2 jaar” koper wordt stopgezet de waarschuwing al is. Maar als ik het goed begrijp, zegt u dat er wel een waarschuwing komt met een kleiner tijdsblok? 

Een exacte datum kan ik niet noemen maar uiteindelijk ontvang je wel bericht met een definitie datum als ik dit zo lees:

Na 3 jaar is het dan echt tijd om het kopernetwerk in de hele regio af te sluiten. Je krijgt van ons dan bericht dat we de koperverbinding definitief gaan stoppen. Je moet nu dus over op glasvezel. Op de pagina Glas aan, koper uit leggen we uit hoe dat werkt.

Zie voor meer informatie ook dit artikel op de kennisbank:

Dank voor de reactie. 

Blijft wel vreemd dat ons abonnement dus is omgezet, terwijl dat volgens u niet standaard gebeurd bij aanleggen glasvezelkastje. Het gaat om omzetten: KPN koper naar KPN glasvezel, dat is dus ook niet de standaard volgens u? Hoe kunnen wij erachter komen wat de oorzaak hiervan is? 

Er bestaan geen koper of glasvezel abonnementen. KPN heeft abonnementen. Of die over koper of over glasvezel geleverd worden maakt voor het abonnement niets uit: de voorwaarden en prijzen blijven hetzelfde. De geleverde diensten ook vrijwel, behalve dat je bij glasvezel gegarandeerde en gelijke down en upload snelheden krijgt en (als je nog de oudere niet-tv+ ontvangers hebt) de extra HD Glas kanalen 661-670.

Er bestaan geen koper of glasvezel abonnementen. KPN heeft abonnementen. Of die over koper of over glasvezel geleverd worden maakt voor het abonnement niets uit: de voorwaarden en prijzen blijven hetzelfde.

Er kwam bericht dat het werd omgezet, incl. een welkom en geschreven over nieuw abonnement. 

Ja, dat proberen ze. Maar bij mij is het Hussel 100 abo (uit 2014) ongewijzigd overgezet van koper naar glasvezel. Verder is er niets veranderd, niet aan de diensten en niet aan de prijs. Ik moet voorlopig nog niet aan een nieuw contract (met de voor mij nu nog ongewenste tv+ ontvangers) denken. Mijn abo is (al sinds 2015) maandelijks opzegbaar en dat bevalt me prima. Met glasvezel kan ik m'n snelheid binnen m'n huidige abo nog tot 1 Gb/s verhogen (nog geen behoefte aan). Pas als ik naar 4 Gb/s (!) zou willen moet ik een nieuw contract afsluiten. 

Ja, dat proberen ze. Maar bij mij is het Hussel 100 abo (uit 2014) ongewijzigd overgezet van koper naar glasvezel. Verder is er niets veranderd, niet aan de diensten en niet aan de prijs. Ik moet voorlopig nog niet aan een nieuw contract (met de voor mij nu nog ongewenste tv+ ontvangers) denken. Mijn abo is (al sinds 2015) maandelijks opzegbaar en dat bevalt me prima. Met glasvezel kan ik m'n snelheid binnen m'n huidige abo nog tot 1 Gb/s verhogen (nog geen behoefte aan). Pas als ik naar 4 Gb/s (!) zou willen moet ik een nieuw contract afsluiten. 

Dus het is misschien wel standaard dat het abonnement van koper naar glasvezel wordt omgezwt? Het gaat niet om de inhoud, het gaat er om dat wij bericht kregen dat ons abonnement was omgezet van koper naar glasvezel. Omdat wij dat zelf niet hebben gedaan stelde ik hier de vraag of dat altijd gebeurd, waar oa remco van kpn ol antwoordde dat dit niet de standaard is. Dat impliceert dat er dus iets vreemds is (wie heeft dan ons abo omgezet?) Maar begrijp ik het goed dat bij u dus ook vanzelf omgezet, dus is dat bij ons niet zo vreemd.  

... het gaat er om dat wij bericht kregen dat ons abonnement was omgezet van koper naar glasvezel. 

Kun je een schermafdruk of foto plaatsen van dat bericht?

Zoals ik al zei, als je "haast" hebt kun je bellen voor de omzetting van koper naar glasvezel. Anders gebeurt dat "vanzelf" een keer en wordt de NTU opgestuurd. Die kun je dan zelf aan sluiten mbv de bijgeleverde instructie. Ik heb hier in ons dorp beide varianten langs zien komen. 

Reageer