Skip to main content

Ik heb toen ik in Echt woonde glasvezel van KPN gehad en was daar zeer tevreden mee en dus toen ik naar Sittard veruisde heb ik gewoon mijn KPN mail gehouden (en ben daar nog steeds zeer tevreden mee, het is alleen wat trager).

Nu is in Sittard glasvezel van een concurrent aangelegt (je weet wel die waarbij je midden tijdens een optreden van je fanfare de telefoon moet opnemen volgens hun reclame. Kortom niet voor mij ;-P)
Ik snap dat KPN graag op een vertrouwd netwerk zit en dus vroeg ik me af of KPN al plannen heeft om zelf in Sittard glasvezel aan te leggen.

Weet u of er hier al plannen voor zijn?

met vriendelijke groeten,

 

Nemelis

U kunt op http://netwerk.kpn.com kijken. Verder gaat niemand hier uitspraken over doen denk ik.


Hi @Nemelis,

Ik sluit me aan bij wat Nick aangeeft, je kunt daar de status van eventuele glasvezelaanleg bekijken en aangeven dat je op de hoogte gehouden wilt worden bij wijzigingen 😊 Hopelijk liggen er al plannen en wordt je binnenkort aangesloten op glasvezel van KPN!


@Nemelis 2 concurrenten zijn bezig in Sittard, dwz een derde partij moet misschien lang wachten tot hij ook van de gemeente de graafvergunning zal krijgen.

Twee aanbieders van glasvezel zijn actief in Sittard-Geleen

Op dit moment zijn twee aanbieders van glasvezel actief in onze gemeente: E-fiber en Delta Fiber Netwerk. 

  • E-fiber is begin 2022 begonnen met de aanleg van hun glasvezelnetwerk in meerdere gebieden verspreid over de gemeente. 
  • Delta Fiber Netwerk is in september 2022 gestart met werkzaamheden in Munstergeleen.

Ik vraag me af waarom 2 aanbieders zijn die glasvezel gaan aanleggen in gemeente Sittard. 

Terwijl maar 1 glasvezelnetwerk voor nodig is. 

Want 2 glasvezelnetwerken in jou gemeente vind ik erg onzinnig en kost ook heel veel geld. 

Want straks gaat KPN ook glasvezel aanleggen in gemeente Sittard. 

Gevolg 3 glasvezelnetwerken in jou gemeente en 3 glasvezelaanslutingen in jouw meterkast. 

Waarom kan KPN geen diensten aanbieden op de glasvezelnetwerken van Odido en Delta Fiber? 

Dan hoef KPN niet zelf glasvezel aan te leggen en te gaan graven. 

En dat scheelt onnodige graafkosten en aanlegkosten voor KPN. 

En KPN kan ook diensten aanbieden op de glasvezelnetwerken van glasdraad, kabelnoord, SKV Veendam en SKV Pijnacker en Kabeltex. 

Het is keer tijd dat KPN gaat over nadenken. 


Je bent niet de eerste die zich hier hogelijk over verbaasd.
Vele berichten er over op dit forum, alleen in de afgelopen dagen al.

Het is nl grote onzin om > 1 vezel naar een huis te leggen, dat het toch gebeurd heeft als oorzaak :
Niet willen samenwerken en de overheid heeft er blijkbaar geen regels voor gesteld, zoals dat eerder bij het koper netwerk ( wat er al lag ) wel werd gedaan.

Met als gevolg : geldverkwisting, wat we uiteindelijk toch weer met z’n allen betalen.


Precies hetzelfde gebeurt er bij bezorgdiensten.  Denk je dat AH ooit gebruik gaat maken van de bezorgdienst van Jumbo?


Reageer