Skip to main content

Hallo,

Ik kreeg laatst een verkoper van Ziggo aan de deur.

Dit had het erover dat KPN duur was omdat ze het glasvezel netwerk van Ziggo gebruiken.

Hij zei “kijk maar in je meterkast, daar zit een oranje glasvezel kabel.

Hij is inderdaad oranje, maar volgens mij kraaide die gewoon onzin uit!

Mijn vraag is dus, kraaide deze man onzin uit? of is het netwerk hier van Ziggo? Het gaat om de plaats Bleiswijk!

Dit had het erover dat KPN duur was omdat ze het glasvezel netwerk van Ziggo gebruiken.

Wat een ongelooflijke onzin. KPN gebruikt enkel haar eigen glasvezelnetwerk en op zeer kleine schaal heeft ze in een paar buitengebieden overeenkomsten met lokale glasvezel initiatieven.

De dochter van KPN (Solcon) levert wel via (glasvezel)netwerken van derden.


Die verkopers aan de deur werken allemaal voor zichzelf. Als ze niets verkopen verdienen ze niks. Dus ze liegen hier en daar er lustig op los om mensen een abonnement aan te smeren. 


Ik dacht al wel zoiets, maar door hoe hij pushte twijfelde ik even. Toch maar een deurbel camera plaatsen ;)


Toch maar een deurbel camera plaatsen ;)

Wat schiet u daar mee op in deze situatie? Zo'n verkoper ziet u na het zetten van de handtekening nooit meer hoor. En bij KPN/Ziggo hoeft u achteraf niet te klagen, zelfs niet met het filmpje in de hand. Want het is geen personeel van hun.


Hoi @IwanH , alleen al het afgeven op een ander 😡 door die verkoper, in plaats van z'n eigen provider kwaliteiten aanprijzen. En dan ook nog onzin verkopen.

Ga naar https://netwerk.kpn.com/ en voer je postcode/huisnummer in. Dan zie je of KPN glasvezel bij jou beschikbaar is. 

Steekproef: op een willekeurig adres (Dorpsstraat, Bleiswijk) is KPN glasvezel beschikbaar. 


Dit had het erover dat KPN duur was omdat ze het glasvezel netwerk van Ziggo gebruiken.

Ziggo levert via de kabel en niet via glasvezel en hebben al helemaal geen derde partijen op hun netwerk die aan consumenten leveren.

 


Toch maar een deurbel camera plaatsen ;)

Wat schiet u daar mee op in deze situatie? Zo'n verkoper ziet u na het zetten van de handtekening nooit meer hoor. En bij KPN/Ziggo hoeft u achteraf niet te klagen, zelfs niet met het filmpje in de hand. Want het is geen personeel van hun.

Ik heb dus bij Ziggo een klacht ingediend, en die vroegen de naam, die ik dus zonder zo'n deurbel camera niet meer weet. Ze vroegen ook mijn adres om zo te kijken wie daar dan heeft gelopen, dus heel misschien heeft het zin. Niets zeggen heeft ook geen zin, dan veranderd er niets (want andere mensen trappen er wel in)

 


Dit had het erover dat KPN duur was omdat ze het glasvezel netwerk van Ziggo gebruiken.

Ziggo levert via de kabel en niet via glasvezel en hebben al helemaal geen derde partijen op hun netwerk die aan consumenten leveren.

 

Volgens hem was dat hoofdnetwerk van Ziggo. Maar ik vertrouwde het niet, want Reggefiber heeft dit netwerk toen met KPN aangelegd, het woord Ziggo is toen nooit gevallen.


Reageer