Skip to main content

Is het mogelijk om internet thuis na bepaaade tijd uit te schakelen, zodat pubers niet tot midden in de nacht aan het surfen zijn? 

 

Goedemorgen @Jackyvl , welkom!

Ja, normaal gesproken kun je op het modem WiFi vanaf een bepaalde tijdstip of helemaal uitzetten of voor bepaalde devices uit gaan zetten (ouderlijk toezicht). Op https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145 vindt je details per modem welke instellingen mogelijk zijn.

Als je ons verteld welk modem je hebt dan kunnen wij ook effe mee gaan denken en je op de goede instellingen wijzen.

 


Dat kan zeker wel, al vraag ik me af of je daar een paar pubers die veelal meer verstand hebben van dit soort dingen dan hun ouders 😉 (blijkt ook wel uit de vraag) gaat tegenhouden. En bedenk inderdaad ook wel dat er misschien (smart) devices zijn die wel internet nodig hebben.


Dat kan zeker wel, al vraag ik me af of je daar een paar pubers die veelal meer verstand hebben van dit soort dingen dan hun ouders 😉 (blijkt ook wel uit de vraag) gaat tegenhouden. En bedenk inderdaad ook wel dat er misschien (smart) devices zijn die wel internet nodig hebben.

De beste oplossing is natuurlijk om gewoon de telefoons, smartwatches en andere gadgets in te nemen voor het slapen gaan. 

 


Dat kan zeker wel, al vraag ik me af of je daar een paar pubers die veelal meer verstand hebben van dit soort dingen dan hun ouders 😉 (blijkt ook wel uit de vraag) gaat tegenhouden. En bedenk inderdaad ook wel dat er misschien (smart) devices zijn die wel internet nodig hebben.

De beste oplossing is natuurlijk om gewoon de telefoons, smartwatches en andere gadgets in te nemen voor het slapen gaan. 

 

Ik heb gewoon duidelijke afspraken met mijn kinderen en die houden zich daaraan. Zo niet dan kijken we wel weer verder.