Skip to main content
Antwoord

Is het mogelijk om internet na een bepaalde tijd te beperken?

• January 29, 2024
  • 5 reacties
  • 514 keer bekeken

Is het mogelijk om internet thuis na bepaaade tijd uit te schakelen, zodat pubers niet tot midden in de nacht aan het surfen zijn? 

Beste antwoord door Marcia van KPN

Is jouw KPN modem voorzien van de KPN Software, dan kan je makkelijk via de MijnKPN app per apparaat een weekschema instellen. Zo kunnen bijvoorbeeld je kinderen na een bepaald tijdstip niet meer online zijn. Je kunt voor elke dag hetzelfde schema instellen of per dag aanpassen. 

• Ga naar de MijnKPN app
  • Ga naar Mijn wifinetwerk
  • Kies onderin voor Ouderlijk toezicht instellen
  • Tik op de optie Weekschema instellen
  • Kies voor welk apparaat je het weekschema in wilt stellen
  • Stel het schema in zoals jij dit wilt
  • Klik op toepassen.

Op kpn.com vind je meer informatie over deze en nog meer handige functies in de MijnKPN app.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 29, 2024

Goedemorgen @Jackyvl , welkom!

Ja, normaal gesproken kun je op het modem WiFi vanaf een bepaalde tijdstip of helemaal uitzetten of voor bepaalde devices uit gaan zetten (ouderlijk toezicht). Op https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145 vindt je details per modem welke instellingen mogelijk zijn.

Als je ons verteld welk modem je hebt dan kunnen wij ook effe mee gaan denken en je op de goede instellingen wijzen.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • January 29, 2024

Dat kan zeker wel, al vraag ik me af of je daar een paar pubers die veelal meer verstand hebben van dit soort dingen dan hun ouders ;) (blijkt ook wel uit de vraag) gaat tegenhouden. En bedenk inderdaad ook wel dat er misschien (smart) devices zijn die wel internet nodig hebben.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 29, 2024

Dat kan zeker wel, al vraag ik me af of je daar een paar pubers die veelal meer verstand hebben van dit soort dingen dan hun ouders ;) (blijkt ook wel uit de vraag) gaat tegenhouden. En bedenk inderdaad ook wel dat er misschien (smart) devices zijn die wel internet nodig hebben.

De beste oplossing is natuurlijk om gewoon de telefoons, smartwatches en andere gadgets in te nemen voor het slapen gaan. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • January 29, 2024

De beste oplossing is natuurlijk om gewoon de telefoons, smartwatches en andere gadgets in te nemen voor het slapen gaan. 

Ik heb gewoon duidelijke afspraken met mijn kinderen en die houden zich daaraan. Zo niet dan kijken we wel weer verder.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 22, 2025

Is jouw KPN modem voorzien van de KPN Software, dan kan je makkelijk via de MijnKPN app per apparaat een weekschema instellen. Zo kunnen bijvoorbeeld je kinderen na een bepaald tijdstip niet meer online zijn. Je kunt voor elke dag hetzelfde schema instellen of per dag aanpassen. 

• Ga naar de MijnKPN app
  • Ga naar Mijn wifinetwerk
  • Kies onderin voor Ouderlijk toezicht instellen
  • Tik op de optie Weekschema instellen
  • Kies voor welk apparaat je het weekschema in wilt stellen
  • Stel het schema in zoals jij dit wilt
  • Klik op toepassen.

Op kpn.com vind je meer informatie over deze en nog meer handige functies in de MijnKPN app.