Skip to main content
Beantwoord

Is mail@campagnes.kpn.com een echt KPN e-mailadres of phishing?

• July 10, 2026
  • 47 reacties
  • 405 keer bekeken

Toon eerste bericht

47 reacties

rvk01
Slimmerik
  • July 11, 2026

Inderdaad ook in de mail zelf geen afmeld linkje onderaan. Misschien dat een bepaalde mail-client dit wel weer kan geven a.d.h.v. de headers:

List-Unsubscribe: <https://t1.campagnes.kpn.com/lp/kpnOneClickOptOutLP?pkey=%40s1Snsimcxxxxxxxxxxx

Maar in de mail zelf behoort ook een linkje te staan. In deze mail staat dat niet.

@gensnet Ik zie overigens dat er een link bij dat onderwerp staat:
“Wijzig je KPN e-mail wachtwoord”
Het gaat dus om een algemeen onderwerp over het wijzigen van wachtwoorden, wat altijd verstandig is. En ik denk niet dat je KPN e-mail inlog 2FA heeft, toch?

Mail van 10-07-2026 “Tijd voor een wachtwoordcheck” zonder afmeld linkje onderin:

In de mail van 18-06-2026 “Nieuws en tips” staat ie wel.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 11, 2026

Beste ​@gensnet heb je mijn reactie ook goed gelezen eerder binnen dit topic?

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 11, 2026

Voor korte tijd heb ik een niet weggevallig bericht geplaatst en je kon er toen op wachten dat binnen vijf minuten er gereageerd werd. Dat bericht is dus binnen vijf minuten verwijderd. 

Dit klopt helemaal. De titels van topics zijn ook zo snel aangepast, soms hebben de nieuwe titels helemaal geen betrekking tot de inhoud van de startpots dat ik dacht "hier heeft weer een AI-bot zijn werk gedaan”

> AI-bot

Ik voorzie dat een AI-bot een enorm GROOT probleem aan het worden is. Een heleboel mensen zien dat niet of kunnen daar niet doorheen prikken. Maar dat is nu een hele andere discussie.

Over dat bericht dat binnen vijf minuten verwijderd is door een echte moderator en dus niet door AI-bot. Ik kreeg namelijk van desbetreffende moderator een uitleg waar hij of zij het bericht verwijderd heeft. Wanneer dat door een AI-bot gedaan zou zijn, krijg je daar geen uitleg van…...

Het mooie voorbeeld is nu inderdaad de veranderde vraag in het onderwerp. Van oorsprong had ik een heel andere vraag gesteld bij het onderwerp. Ik kan me nu best voorstellen dat dit dus zonder daar een reden voor te geven veranderd is door een AI-bot. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 11, 2026

Welk bericht zou dat moeten zijn?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi allen! Ik zie dat dit topic goed actief is maar dat er ook nog een hoop onzekerheid en onduidelijkheid is dus ik reageer even. 😄

Dus... Moderator(s)... {virtuele gil} 😁

Gil gehoord! Ik ga het doorgeven. Als je je niet aangemeld hebt voor de nieuwsbrief en ook geen optie hebt tot uitschrijven dan snap ik dat je hier extra verbaasd van opkijkt. 
Ik heb zelf de nieuwsbrieven ook uit staan en ik heb de mail niet gehad, dus ik geef dit signaal in elk geval door. 

Wat de mail zelf betreft, die is inderdaad van ons afkomstig. Ik zie hem intern in de communicatie terug en ook al het uitzoekwerk wat hier gedaan is door andere leden (dank daarvoor) bevestigt dit. 

Goed dat je zo alert bent hierop. Phishingmails zijn geen pretje, maar deze is gelukkig gewoon van ons. 

Beste ​@gensnet , kijk even in MijnKPN in de rubriek privacy, daar heb je een rubriek KPN ID en een rubriek waar je adres van je thuisabo in staat.

In beide rubrieken kun je vinkjes zetten bij o a. communicatievoorkeuren.

Wat bij de ene rubriek uit staat, kan bij de andere rubriek aan staan en krijg je alsnog de nieuwsbrief e.d.

Dit is ook een goede tip, je zegt dat alle vinkjes uitstaan maar controleer dit dus op alle plekken. 

Hopelijk ontvang je dan in de toekomst in elk geval geen mails meer, dus dank voor het melden en dank voor het meedenken allemaal! Fijn om dit soort actieve topics tegen te komen. 😁

rvk01
Slimmerik
  • July 11, 2026

Onder privacy zie je KPN ID en je adres staan. Onder BEIDE heb je de checkbox en staan voor de nieuwsbrief. Geen idee waarom dit dubbelop is. Zie je ze op beide plaatsen uitgevinkt staan?

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 11, 2026

Beste ​@gensnet , kijk even in MijnKPN in de rubriek privacy, daar heb je een rubriek KPN ID en een rubriek waar je adres van je thuisabo in staat.

In beide rubrieken kun je vinkjes zetten bij o a. communicatievoorkeuren.

Wat bij de ene rubriek uit staat, kan bij de andere rubriek aan staan en krijg je alsnog de nieuwsbrief e.d.

Natuurlijk geen goed argument dat bij een andere rubriek dat aan staat en je alsnog die nieuwsbrief krijgt. Ik heb overigens nog nooit een nieuwsbrief gekregen want dat is dan wel logisch omdat dit niet aangevinkt is. Alleen deze ene keer en daar zit het probleem. Wat voor nut heeft dan het aan- of uitzetten van mogelijkheden?

Wat zou jij ervan vinden dat je informatie toegestuurd krijgt waar je niet om gevraagd hebt? Natuurlijk gebeurt dit ongevraagd toesturen veel vaker maar in dit geval met niet nuttige informatie die niet juist is. Het is namelijk de essentie van een nieuwsbrief dat er juiste informatie in staat…...

Er is namelijk een handige mogelijkheid in je profiel om zulke ongevraagde dingen te voorkomen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 11, 2026

Onder privacy zie je KPN ID en je adres staan. Onder BEIDE heb je de checkbox en staan voor de nieuwsbrief. Heb idee waarom dit dubbelop is. Zie je ze op beide plaatsen uitgevinkt staan?

Ik heb dat nog eens voor alle zekerheid nagekeken. In BEIDE staat alleen “MijnKPN berichten” aangevinkt. Zie schermafdrukken. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 11, 2026

Hi allen! Ik zie dat dit topic goed actief is maar dat er ook nog een hoop onzekerheid en onduidelijkheid is dus ik reageer even. 😄

De lang verwachte uitleg ;-)

Dan krijg je dus iets wat je nog nooit gehad hebt een nieuwsbrief. Logisch omdat je je daar niet voor aangemeld hebt.

Dan lees je dat eens goed en dan vallen je veel dingen op. Geen kpn logo. Een uiterst rommelige layout dat ik niet van de kpn gewend ben. E-mails van de kpn zien er altijd keurig en strak uit. Het onderwerp slaat ook nergens op want je hebt nu de tweetraps login en dan is een wachtwoord van minder belang om dat te wijzigen.

Is de essentie van een nieuwsbrief niet dat er juiste (niet achterhaalde) informatie in staat? 

rvk01
Slimmerik
  • July 11, 2026

Het onderwerp slaat ook nergens op want je hebt nu de tweetraps login en dan is een wachtwoord van minder belang om dat te wijzigen.

Ik heb al aangegeven dat ze het hier hebben over het wachtwoord voor je KPN E-mail (als je dat gebruikt). Daar zit geen 2FA op !! Zie knopje wat onder dat onderwerp staat. Dus onderwerp is niet zo onzinnig. Alleen wat onhandig opgesteld.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 11, 2026

> wachtwoord voor je KPN E-mail (als je dat gebruikt).

Nee dat gebruik ik dus niet. Ik ontvang en verstuur e-mail berichten met eigen domeinnamen. Op het “oude” telfort e-mail adres kreeg ik- voordat ik een KPN ID aangemaakt heb- alleen de aankondiging van de maandelijkse betalingen. Maar dat is nu een niet actief (“stil”) e-mail adres wat nu niet meer gebruikt wordt. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Voor korte tijd heb ik een niet weggevallig bericht geplaatst en je kon er toen op wachten dat binnen vijf minuten er gereageerd werd. Dat bericht is dus binnen vijf minuten verwijderd. 

Dit klopt helemaal. De titels van topics zijn ook zo snel aangepast, soms hebben de nieuwe titels helemaal geen betrekking tot de inhoud van de startpots dat ik dacht "hier heeft weer een AI-bot zijn werk gedaan”

Hier nog op terugkomend, we werken niet met AI bots of moderators (ik moet er persoonlijk ook niet aan denken), dus als er titels niet kloppen laat het dan aan ons weten! Als het binnen 5 minuten aangepast is dan is er toevallig een moderator erg scherp bezig in de nieuwe topics gok ik. 😄 

Dan lees je dat eens goed en dan vallen je veel dingen op. Geen kpn logo. Een uiterst rommelige layout dat ik niet van de kpn gewend ben. E-mails van de kpn zien er altijd keurig en strak uit. Het onderwerp slaat ook nergens op want je hebt nu de tweetraps login en dan is een wachtwoord van minder belang om dat te wijzigen.

Ook waardevolle feedback dus ook die zet ik door. Hopelijk ben je inmiddels gerustgesteld. 🙂 Ik ben nog even dit topic doorgegaan en heb een hoop onnodige quotes weggehaald. Zo oogt het wat overzichtelijker. 
Nogmaals dank voor het meehelpen allemaal! 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 11, 2026

Je kunt tegenwoordig niet genoeg voorzichtig zijn met zulke dingen die je “zomaar” in je maag gesplitst worden. Een heleboel mensen denken dat het zal wel mij aangemeld hebben voor zo’n nieuwsbrief. Van de “onwetendheid” maken een heleboel spammers gebruik. Daar voorbeelden genoeg van te geven.

Ik heb gelukkig de mogelijkheid om dingen te controleren en dan kom je tot de conclusie dat er “ergens” iets niet klopt. Mij dus echt niet voor een nieuwsbrief aangemeld en daar is dan het “wantrouwen” door ontstaan……..

Door jou reactie ben ik inderdaad  “enigszins”  gerustgesteld. 🙂 Maar je begrijpt nu dus ook waarom ik dit allemaal een vreemde zaak blijf vinden………..

• July 11, 2026

@gensnet mischien ook dat vinkje bij mijnkpn uitzetten. Want mij ontgaat het nut van berichten in mijn kpn ontvangen als daar ook een email adres bij wordt genoemd.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 11, 2026

Onder privacy zie je KPN ID en je adres staan. Onder BEIDE heb je de checkbox en staan voor de nieuwsbrief. Geen idee waarom dit dubbelop is. Zie je ze op beide plaatsen uitgevinkt staan?

Kort en krachtig. NEE!!!!!

rvk01
Slimmerik
  • July 11, 2026

Daar had je 7 uur geleden al op geantwoord 😉

Onder privacy zie je KPN ID en je adres staan. Onder BEIDE heb je de checkbox en staan voor de nieuwsbrief. Heb idee waarom dit dubbelop is. Zie je ze op beide plaatsen uitgevinkt staan?

Ik heb dat nog eens voor alle zekerheid nagekeken. In BEIDE staat alleen “MijnKPN berichten” aangevinkt. Zie schermafdrukken. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 12, 2026

Daar had je 7 uur geleden al op geantwoord 😉

Beter dubbel dan helemaal niet 😀

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 12, 2026

Ik heb alles uitgevinkt  behalve bij post (KPN mag betalen als ze me willen benaderen). En ik kreeg geen rare e-mails van KPN, dus de suggestie van Rowi is waarschijnlijk de juiste.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 12, 2026

Ik heb alles uitgevinkt  behalve bij post (KPN mag betalen als ze me willen benaderen). En ik kreeg geen rare e-mails van KPN, dus de suggestie van Rowi is waarschijnlijk de juiste.

Er is bij mij beide alleen “MijnKPN berichten” aangevinkt. Als ik dat uitvink ontvang ik dan uit dit forum nog wel de berichten?

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 12, 2026

Er is bij mij beide alleen “MijnKPN berichten” aangevinkt. Als ik dat uitvink ontvang ik dan uit dit forum nog wel de berichten?

Je ontvangt gewoon forumberichten, wat jij bedoelt gaat uitsluitend over je  KPNID en je thuisabo ​@gensnet 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 12, 2026

Er is bij mij beide alleen “MijnKPN berichten” aangevinkt.

Bij deactiveerde MijnKPN kommen nog steeds meldingen over onderhoud binnen.

Als ik dat uitvink ontvang ik dan uit dit forum nog wel de berichten?

De berichten van forum kan je hier instellen https://community.kpn.com/settings/notifications, ze staan los van de reclames berichten van KPN.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 12, 2026

Er is bij mij beide alleen “MijnKPN berichten” aangevinkt.

Bij deactiveerde MijnKPN kommen nog steeds meldingen over onderhoud binnen.

Als ik dat uitvink ontvang ik dan uit dit forum nog wel de berichten?

De berichten van forum kan je hier instellen https://community.kpn.com/settings/notifications, ze staan los van de reclames berichten van KPN.

Nou ik heb dat dus bij beide uitgevinkt. Ik heb overigens bij instellingen meldingen nog wel iets aangevinkt wat voor mij belangrijk “kan” zijn.

Een heleboel belangrijke dingen zitten erg goed verstopt :-( Als voorbeeld bovengenoemde link. Daar was ik nooit bij gekomen via het forum.

> Bij deactiveerde MijnKPN kommen nog steeds meldingen over onderhoud binnen.

Zo'n melding van onderhoud stelt ook niet zoveel voor. Vaak krijg je die dubbel en dan kun je in de logfile van de router zien dat er niets gebeurd is.