Skip to main content

Ik ben verhuisd van een huis met glasvezel verbinding naar eentje zonder. Als ik de stekker in de oude koperaansluiting steek lijkt hier geen internetsignaal vanaf te komen. Bij het openen van de stekkerbehuizing bleken er allerlei kabels los te zitten. Mijn vraag is: zitten de kabels op deze manier goed aangesloten? 

 

Heeft u elders in huis niet nog wat zitten? Want dit zal niet het punt zijn waar de kabel van KPN uw huis binnen komt. Meterkast misschien? 


Dit lijkt inderdaad niet het punt waar de KPN kabel binnen komt. Wat niet betekent dat het signaal hier niet op binnen komt.

Helaas zijn er nog meer problemen deze wandcontactdoos is duidelijk aan vervanging toe gezien de corrosie op de aansluit punten. 

Ook zitten de kabels niet goed aangesloten.

Als je zin hebt om zelf te knutselen dan wil ik je nog wat meer uitleg geven, maar het lijkt met het beste dat je KPN belt, aangeeft dat je het isra punt niet kan vinden en alleen een gecorrodeerde wandcontactdoos hebt en vragen om een monteur.


Hi! Beiden bedankt voor de snelle reactie. Ik heb ook dit punt nog die in de woonkamer binnenkomt . Ik zat zelf te denken dat een coax naar utp kabel hier misschien nog een oplossing zou kunnen zijn. Verder zie ik in de meterkast weinig aanwijzingen voor een aansluitpunt. 

 


Die aansluiting heeft niks met KPN te maken.


Hi! Beiden bedankt voor de snelle reactie. Ik heb ook dit punt nog die in de woonkamer binnenkomt . Ik zat zelf te denken dat een coax naar utp kabel hier misschien nog een oplossing zou kunnen zijn. Verder zie ik in de meterkast weinig aanwijzingen voor een aansluitpunt. 

 

das van ziggo heeft niks te maken met kpn


Ah duidelijk, dat dacht ik al.


Hi! Beiden bedankt voor de snelle reactie. Ik heb ook dit punt nog die in de woonkamer binnenkomt . Ik zat zelf te denken dat een coax naar utp kabel hier misschien nog een oplossing zou kunnen zijn. Verder zie ik in de meterkast weinig aanwijzingen voor een aansluitpunt. 

 

gezien de groene kabel lijkt dit een AOP van ziggo,  dus dan kun je die aansluiting ook niet gebruiken om daar mbv MoCa  iets mee toen doen, neem aan dat er in de meterkast dan niks lijkt op iets wat van Ziggo is ? 


Nee klopt alleen een slimme meter en deurbel 


Wat je zou kunnen proberen is:

de blauwe draad los halen en daar de witte draad erin te doen en dan kijken of je modem werkt en anders

Blauwe draad weer terug en de rode draad plaatsen waar nu de oranje in zit

wel de oranje eruit halen


De combinatie is blauw rood of wit oranje @Elram42 


Het mag allemaal niet baten helaas. Ik ga bellen voor een monteur. Bedankt in ieder geval!!


Ik ben verhuisd van een huis met glasvezel verbinding naar eentje zonder. Als ik de stekker in de oude koperaansluiting steek lijkt hier geen internetsignaal vanaf te komen. Bij het openen van de stekkerbehuizing bleken er allerlei kabels los te zitten. Mijn vraag is: zitten de kabels op deze manier goed aangesloten?

@Elram42 je zou onderstaande combinatie nog kunnen proberen

Rood op schroefje A > Blauw op B of Wit op A > Oranje op B zie plaatje. (Bruin is niet relevant)

 

 

 


Reageer