Skip to main content

Zou het goedkoper zijn als ik mijn zakelijk abonnement overzet naar prive? Ik heb internet, tv en vast bellen en ga zakelijk bijna 80 eu betalen. Zou dit prive goedkoper zijn? Ik heb de standaard instellingen en bij bellen onbeperkt binnen Nederland 

Het verschil zit in de BTW. Die 80 euro, is dat inclusief of exclusief BTW? Krijgt u die terug van de belastingdienst? Hoe doet uw boekhouder dat? En gaat u die bij een particulier abonnement nog steeds terug krijgen? 


Dat is incl btw maar ik krijg geen btw terug met mijn bedrijf. Wij hoeven geen btw in te vullen, te klein bedrijf


@Lisa73 het is inderdaad zaak om goed uit uit te zoeken waar je voor betaalt. Welke abonnementen neem je precies nu af? En heb je nog een contract? 


Zie mijn vorige antwoord ik krijg geen btw terug


Zie mijn vorige antwoord ik krijg geen btw terug

Ja, ik las het, had mijn reactie al verstuurd. Maar intussen aangepast :-) 


Mijn contract loopt nog 2 jaar dat is zakelijk tv, internet en vast bellen met onbeperkt bellen binnen Nederland.  Rest is standaard qua tv en internet dus geen extra opties


Als uw contract nog 2 jaar loopt, dan heeft het geen zin om er naar te kijken. Dan mag u er toch niets aan veranderen. In ieder geval niet overstappen naar particulier. 


Jawel hoor dat mag zeker dat is mij bij kpn verteld.

Qua kosten zeiden ze dat het goedkoper was maar weet dus niet hoeveel en of er ook haken en ogen aanzitten.…

Maar misschien kan iemand van @Kpn mij dat exact hier uitleggen


Ik geloof er niets van dat u binnen de contracttermijn mag overstappen naar particulier. 


Aha, er is dus nog sprake van een contract. Weet niet of het dan mogelijk is om over te stappen van zakelijk naar particulier. Ik ben benieuwd wat het juiste antwoord is. Een KPN-moderator komt vanzelf hier langs met het verlossende antwoord. 


Als bedrijf kun je de kosten voor je internetverbinding aftrekken als bedrijfskosten ten laste van de winst.

Dat zal niet mogelijk zijn voor een privé-abonnement, dus naar privé overgaan zal dus per saldo duurder uitvallen. @Lisa73 , overleg dat maar eens met je boekhouder/accountant.


Even de reacties teruglezen, ik betaal geen btw en kan ook geen btw terugvragen. 

 


Je kan hem inderdaad op een privé persoon zetten maar aangezien je contract doorloopt worden dezelfde kosten dan op u verhaalt. Enige verschil wat u gaat merken is bovenaan de factuur geen bedrijfsnaam maar uw eigen naam. Indien u KPN EEN heeft en geen kleinzakelijk dan kunt u hem nog niet omzetten naar een privé naam.


@Ik_Combineer aan de telefoon vertelde zij mij dat het gaat schelen in de kosten als ik zakelijk omzet naar prive maar dit klopt dus niet?

Ik heb een contract van 3 jaar waarvan het eerste jaar nu afloopt


@Ik_Combineer aan de telefoon vertelde zij mij dat het gaat schelen in de kosten als ik zakelijk omzet naar prive maar dit klopt dus niet?

Ik heb een contract van 3 jaar waarvan het eerste jaar nu afloopt

Als je drie jaar hebt dan heb je KPN EEN, dit is namelijk een lengte welke cm of kz niet heeft. Ik zal eens navragen bij mijn collega's van een XL winkel of dit mogelijk is alleen volgens mij is een overstap van KPN EEN naar CM in de looptijd van een contract niet mogelijk.


Even de reacties teruglezen, ik betaal geen btw en kan ook geen btw terugvragen. 

 

Je haalt btw verrekenen en kosten aftrekken door elkaar @Lisa73 , ik weet heel goed de verschillen als gepensioneerd boekhouder.

 


@Ik_Combineer aan de telefoon vertelde zij mij dat het gaat schelen in de kosten als ik zakelijk omzet naar prive maar dit klopt dus niet?

Ik heb een contract van 3 jaar waarvan het eerste jaar nu afloopt

Als je drie jaar hebt dan heb je KPN EEN, dit is namelijk een lengte welke cm of kz niet heeft. Ik zal eens navragen bij mijn collega's van een XL winkel of dit mogelijk is alleen volgens mij is een overstap van KPN EEN naar CM in de looptijd van een contract niet mogelijk.

Op mijn contract staat kpnkleinzakelijk en zie nergens kpn een.....


@Ik_Combineer aan de telefoon vertelde zij mij dat het gaat schelen in de kosten als ik zakelijk omzet naar prive maar dit klopt dus niet?

Ik heb een contract van 3 jaar waarvan het eerste jaar nu afloopt

Als je drie jaar hebt dan heb je KPN EEN, dit is namelijk een lengte welke cm of kz niet heeft. Ik zal eens navragen bij mijn collega's van een XL winkel of dit mogelijk is alleen volgens mij is een overstap van KPN EEN naar CM in de looptijd van een contract niet mogelijk.

Op mijn contract staat kpnkleinzakelijk en zie nergens kpn een.....

Dan kan je hem gewoon omzetten naar privé, dit kan je regelen via de website.


Dan kan je hem gewoon omzetten naar privé, dit kan je regelen via de website.

Ja dat had ik al begrepen maar zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel ik dan ga betalen met tv, internet en vast bellen onbeperkt in Nederland? Nu zou dat bij kleinzakelijk bijna 80 euro worden en mijn enige vraag was en is is of dit scheelt en er verder geen addertjes aan vast zitten?


Welk internetsnelheid wil je, welk tv-pakket? 


Welk internetsnelheid wil je, welk tv-pakket? 

Ik heb gewoon tv, internet 100mb en vast bellen met onbeperkt bellen in Nederland 


Welk internetsnelheid wil je, welk tv-pakket? 

Ik heb gewoon tv, internet 100mb en vast bellen met onbeperkt bellen in Nederland 

Dat kost dan €66,99 per maand inclusief BTW @Lisa73 


Hoeveel tv ontvangers heeft u? Heeft u opnemen erbij?

Over addertjes gesproken...


Reageer