Skip to main content

Ik wil binnengevelisolatie gaan plaatsen tegen de buitengevel waar nu mijn ISRA-punt zit. Deze moet er dus tijdelijk af en als ik klaar ben met stucen en verven er weer op. Hier zit een maandje tussen. Deze optie zit niet bij mijnaansluiting.nl. Moet ik dan twee maal een monteur laten komen om zich met het aansluitpunt te bemoeien, of kan/mag ik deze ook zelf loshalen en weer vastzetten? Ik kan hem iets lager plaatsen zodat de kabel niet langer hoeft te worden.

Als je zelf een beetje handig bent gewoon zelf doen. 😀

 

(Alhoewel er  wel mensen zullen reageren dat alleen een KPN monteur dat mag…. )


Los van de vraag of het al dan niet mag, zijn de IS/RA punten om deze reden verzegeld. Als deze verzegeling verbroken is, zal een eventuele reparatie door een monteur niet gratis zijn….


Onderandere om deze reden is het veel beter als het isra punt gewoon in de meterkast zit.

Volgens mij doen monteurs van KPN provider dit niet. Dan zou er een monteur van KPN Netwerk langs moeten komen. Als u pech heeft rekenen ze gewoon 2 keer 300 euro voor "verplaatsen glasvezelaansluiting". Dat is volgens mij het standaardbedrag daarvoor dacht ik.

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/ik-krijg-glasvezel-nieuwbouw/ik-wil-mijn-glasvezelaansluiting-verplaatsen-kan-dat/


Onderandere om deze reden is het veel beter als het isra punt gewoon in de meterkast zit.

Volgens mij doen monteurs van KPN provider dit niet. Dan zou er een monteur van KPN Netwerk langs moeten komen. Als u pech heeft rekenen ze gewoon 2 keer 300 euro voor "verplaatsen glasvezelaansluiting". Dat is volgens mij het standaardbedrag daarvoor dacht ik.

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/ik-krijg-glasvezel-nieuwbouw/ik-wil-mijn-glasvezelaansluiting-verplaatsen-kan-dat/

Ja precies, dat is mijn bezwaar. Een dure klus. En uiteraard als ik had kunnen kiezen zat het ISRA punt in mijn mk. Maar bij ons in de straat zijn alle aansluitingen aan de buitengevel opgebouwd tegen de appartementen. Helaas.


Los van de vraag of het al dan niet mag, zijn de IS/RA punten om deze reden verzegeld. Als deze verzegeling verbroken is, zal een eventuele reparatie door een monteur niet gratis zijn….

Hoe heren ik zo'n zegel? Ik heb niet de indruk dat dat het geval is namelijk, maar ik weet ook niet waar ik naar zoek.


Die verzegeling is volgens mij gewoon een klein wit stickertje met een groen vinkje er op. Dat zit dacht ik aan de onderkant er op geplakt. Onder vandaan moet die ook open dacht ik. De voorkant scharniert op de bovenkant of rechter bovenhoek dacht ik...


Hallo @Laura5 , gaat het om glasvezel of de ‘oude’ telefoonaansluiting? In het laatste geval spreek je van een IS/RA. De verzegeling is dan een plastic clip of ‘plug’ die het klepje/kastje vastzet. Na plaatsing is die alleen door breken weer open te maken.


Hallo @Laura5 , gaat het om glasvezel of de ‘oude’ telefoonaansluiting? In het laatste geval spreek je van een IS/RA. De verzegeling is dan een plastic clip of ‘plug’ die het klepje/kastje vastzet. Na plaatsing is die alleen door breken weer open te maken.

Aah, het betreft idd glasvezel. 


Hoi @Laura5, welkom op het forum. Het verplaatsen van een aansluitpunt (zowel glasvezel als koper) kan worden aangevraagd via MijnAansluiting.nl, zoals de link waar Nick heen verwees ook aangaf. Dat is een centrale instantie voor alle soorten aansluitingen. 

Een andere manier om het aansluitpunt te verplaatsen is er niet. Mogelijk kan er een andere plek gekozen worden die beter is, waardoor het verplaatsen maar 1 keer hoeft te gebeuren. Dat zou toch kunnen schelen.


Bij toeval kwam er gisteren een monteur voor het omzetten van het kastje van de glasvezel naar een hogere snelheid en die heeft meteen de hele boel op de binnenwand gemonteerd. Wat een held! Probleem opgelost. 


Mooi !

Voor het archief, wie dit later nog eens leest, het is altijd handig om dit soort kastjes op een plaatje hout(oid) te monteren, dan is het verplaatsen of tijdelijk losmaken veel eenvoudiger.

O ja, en wat overlengte, een lus in de kabels, onder de vloer bv.


Dat die monteur net kwam en dat kon doen viel perfect samen met deze situatie dus, dat kwam goed uit! Gelukkig kon hij het meteen regelen, dat scheelt weer ander gedoe en kosten!

En het klinkt ook alsof het meteen op een betere plek is gemonteerd 🙂