Skip to main content

Hi,

Ik heb in ons net gekochte huis uit de jaren 50 een Isra kastje aan de muur. Tijdens het schilderen hebben we deze verwijderd, niet wetende dat het een Isra punt was. Nu wil ik het kastje terug monteren, maar ik weet dus niet meer hoe de kabels precies terug moeten. Is hier een filmpje of voorbeeld van? Fotos heb ik erbij gedaan. 

Ik heb al gebeld met KPN voor hulp maar bizar genoeg kan ik pas een afspraak met en monteur inplannen NA onze verhuizing in september. Het systeem snapt blijkbaar niet dat de monteur naar het nieuwe adres moet komen voor de verhuisdatum. 

Beste @Jip18 Helaas kan er pas als blijkt na aansluiting dat deze niet werkt er een monteur worden aangestuurd.

Ook kan het zijn dat hier kosten aan verbonden zijn aangezien het punt zelf verwijderd is.

 


Tja, KPN is een internet provider. Geen montagebedrijf wat op afroep zomaar even op komt draven.

Kunt u foto's plaatsen? Dan kunnen we vast wel aanwijzingen geven.


 


Hier hoort gewoon een monteur bij te komen, hoe je het ook wendt of keert @Jip18 

Het systeem kent uiteraard maar 1 adres, je huidige adres en is blijkbaar niet flexibel genoeg om met meerdere adressen om te gaan.

Hetzelfde geldt voor een order of wijziging plaatsen bij KPN.

KPN kan maar 1 wijziging tegelijk aan, die moet eerst afgerond zijn voordat er aan de volgende wijziging/order gewerkt kan worden.

Zit wel een logica in, want een bepaalde wijziging/order tegelijk afwerken met een andere wijziging/order kan elkaar (technisch) tegenwerken.

 

 


@Jip18 als ik het zo bekijk is het printplaat ook niet goed meer. De klemmen om de draden vast te klemmen zijn weg dus eingelijk moet hier sws een monteur bij komen. Wat je kan proberen is de zwarte en transparante draad eerst kort strippen en id oude aansluiting terug schroeven. Volgens aansluit schema transparant op schroefje A en Zwart op de B. Echter op de foto te zien zit op A geen schroefje dus kan je eventueel 1 vd andere schroefjes pakken en er in stoppen. Zie mijn foto's voorbeeld. Maar liever laat je een monteur komen die kan dat hele binnenwerk eventueel vervangen voor een compleet nieuwe of iets fixen. Succes!!

 


Dankjewel! Fijne uitleg. Ik denk ook dat een monteur de beste oplossing is. 


Hi @Jip18, ik denk ook graag mee. 

Hier moet inderdaad een monteur naar kijken en oplossen. Dit kan echter wel alvast worden ingepland. Bel even met ons en leg uit dat het aansluitpunt op je nieuwe adres defect is. De collega heeft dan de optie om alvast een monteur voor je in te plannen. 

Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 

 


Dank je Alex!

Een monteur inplannen kon volgens de dame van de klantenservice pas op de dag vd of na de verhuizing, omdat het KPN systeem niet twee veranderingen of aanvragen tegelijk aankan. Ik heb vanalles geprobeerd bij de dame in kwestie, en gevraagd of een “gewoon” mens niet even wat kon inplannen. Maar helaas: het systeem is leidend. Daar werd ik nogal moedeloos van. Vandaar mijn vraag hier. 

Dus ik ben nu in de veronderstelling dat ik niet vooraf een monteur kan inplannen. En pas morgen, onze verhuisdag. Bijzonder onbegrijpelijk. 

Als het volgens jou anders is, is dat een verrassing. 

Groetjes,


Reageer