Skip to main content

Een paar weken geleden is iemand langs geweest om onze klacht (een half diagonaal gespannen snoer/kabel) in onze meterkast te bekijken; hij zou verder actie door KPN laten ondernemen; kabel langs de vleor wand laten lopen i.p.v. zwevend door de kast!

Door deze manier van snoer aanleggen kan ik niets meer onderin mijn meterkast zetten (zie bijgevoegde foto).

Ik heb helaas verder niets meer vernomen van jullie.

U begrijpt dat wanneer dit niet opgelost gaat worden door KPN ik uiteraard ook geen klant wil worden bij KPN!?

Hoi @Jean de la Suede . Welkom op het forum.

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat hier aan de hand is. Op dit moment ben je geen klant bij KPN? Klopt dat?

Wie was die persoon die bij jou is langs geweest? Wat voor kabel hebben we het over? Heb je misschien een foto?


Dit herken ik. Iemand anders had hier een paar maanden geleden ook een topic over. Ik weet niet meer hoe dat afgelopen is 🙄


Het gaat over de nieuwe glasvezelkabel.

De antwoorden op de rest van je vragen lijken me duidelijk genoeg blijken uit mijn tekst:

Een paar weken geleden is iemand langs geweest om onze klacht nl een half diagonaal gespannen snoer/kabel in onze meterkast te bekijken; hij zou verder actie door KPN laten ondernemen; kabel langs de vloer wand laten lopen i.p.v. zwevend door de kast!

Door deze manier van snoer aanleggen kan ik niets meer onderin mijn meterkast zetten

NIETS MEER GEHOORD NA ZIJN BEZOEK EN TOEZEGGINGEN (maar dat lijkt meer regel dan uitzondering bij KPN!) !!


Hoi @Jean de la Suede . Welkom op het forum.

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat hier aan de hand is. Op dit moment ben je geen klant bij KPN? Klopt dat?

Wie was die persoon die bij jou is langs geweest? Wat voor kabel hebben we het over? Heb je misschien een foto?

Ik heb de foto bijgeplaatst

 


Snoer door meterkast

 


glasvezel snoer “zwevend” door de meterkast

 


Hallo @Jean de la Suede , is dat wel van KPN, in de regel zijn de glasvezelkabels van KPN oranje, of is dit een mantelbuis waar de glasvezelkabel doorheen loopt? Ik heb het al gezien, dat is een mantelbuis, vraag me toch sterk af of dit wel van KPN is.:thinking:

Officieel hoort er ook niets in de meterkast te staan of te hangen dat niets met gas, water, stroom of telecom te maken heeft.

Maar de monteur had het wel netter af kunnen werken.

Kun je ook eens een foto plaatsen van het glasvezelaansluitpunt in de meterkast, dat zou dan een klein vierkant wit kastje moeten zijn met KPN er op gedrukt.


Je hebt twee topics over hetzelfde onderwerp. Mijn collega @Hanna_  is ook voor je bezig.  Ik stel voor dat we dit topic gaan gebruiken om hier verder over te praten. 

Er is een verschil tussen KPN (de provider) waar je nu bent en KPNNetwerk.  KPNNetwerk is verantwoordelijk voor de fysieke aanleg van het netwerk. 

Als deze kabel door hun zo gemonteerd is en dat is niet de bedoeling zal je met KPNNetwerk in contact moeten treden. Helaas kan ik niks voor je doen want je bent nog geen klant bij ons

. Ze zijn op verschillende manieren bereikbaar en dat kun je vinden op hun contact pagina:

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

 

 


Hallo @Jean de la Suede , is dat wel van KPN, in de regel zijn de glasvezelkabels van KPN oranje, of is dit een mantelbuis waar de glasvezelkabel doorheen loopt? Ik heb het al gezien, dat is een mantelbuis, vraag me toch sterk af of dit wel van KPN is.:thinking:

Officieel hoort er ook niets in de meterkast te staan of te hangen dat niets met gas, water, stroom of telecom te maken heeft.

Maar de monteur had het wel netter af kunnen werken.

Kun je ook eens een foto plaatsen van het glasvezelaansluitpunt in de meterkast, dat zou dan een klein vierkant wit kastje moeten zijn met KPN er op gedrukt.

Jazeker wel; ik zal de gevraagde foto's hierbij voegen

 

 


De contactgegevens op dat briefje sturen je door naar KPNNETWERK.NL. Dat is de partij van de aanleg en beheer van glasvezel. U praat nu met KPN de Provider, hetgeen wat internet, tv en telefonie levert over deze kabel. Wij gaan nadrukkelijk (nog) niet over de aanleg, verplaatsing en beheer van de glasvezel kabel. In dit geval kunt u dus beter chatten, bellen, mailen, facebooken en twitteren met KPN Netwerk. Zie ook hun contactpagina.