Skip to main content

Ik vind het zwaar belachelijk dat ik mijn contract wat nog een jaar doorloopt niet kan opzeggen, kan wel maar moet €1000,- betalen om het af te kopen. Ik verhuis naar een nieuwbouwwoning die pas over 11 maanden klaar is, in de tussentijd word verwacht dat ik maandelijks blijf betalen terwijl ik niet meer in mijn huidige woning verblijf. Terwijl mijn contract zegt dat wanneer kpn hier geen aansluiting levert ik gewoon kan opzeggen.Na jarenlange klant bij kpn vind ik dit klinklare onzin en zie je mij niet meer terug. 


 

Hoi @Opzeggen vast contract 
Het forum kan hier niets voor je betekenen.
Ik raad je aan om te bellen met het gratis nummer van KPN 0800 0402
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Gesloten op zon- en feestdagen


Waar ga je de tussenliggende 11 maanden wonen?

Heb je contact gehad met de afdeling "opzeggingen"?


Waar woont u in de tussentijd dan? Ik neem aan dat u niet 11 maanden op straat in een kartonnen doos gaat zitten?


Zwaar belachelijk, klinkklare onzin? Waar ga je wonen in de tussentijd totdat je nieuwe woning klaar is? Niet alle schuld op KPN schuiven. Ook is het totaal niet relevant hoe lang je een klant bent bij KPN. 


Hoi @Opzeggen vast contract 

Als je een vast internet abonnement (eventueel aangevuld met televisie en vast bellen) hebt afgesloten met KPN, dan ga je daarmee automatisch akkoord met de geldende Algemene Voorwaarden die bij het afgesloten abonnement horen.

Daarnaast ben je overeenkomst aangegaan van 1 of 2 jaar, waarbinnen je niet zomaar kunt opzeggen.
Wil je dat wel, dan kan dat ook gewoon, maar dan wordt er wel een afkoopsom in rekening gebracht voor de periode dat de overeenkomst nog duurt.

Uw nieuwbouwwoning is pas over 11 maanden klaar, dus nog praktisch een jaar.
Dus daar woont u momenteel nog niet, en ik ga er ook vanuit, net zoals bovenstaande mede forumleden dat je niet in een kartonnen doos gaat wonen in die periode, maar nog gewoon op je huidige woonadres waar je huidige KPN abonnement op loopt.

Over 11 maanden ben je (waarschijnlijk) contract vrij bij KPN, en kun je het ook gewoon maandelijks opzeggen zonder dat daarbij een afkoopsom in rekening wordt gebracht, dus waarom je het abonnement op dit moment wilt opzeggen is mij eerlijk gezegd een raadsel en ergens ook een beetje vreemd.
Je gaat pas verhuizen als je nieuwbouwwoning klaar is!


Hoi @Opzeggen vast contract welkom bij de KPN Community. Dat is een lastige situatie waar dan veel factoren een rol bij spelen. Ten eerste natuurlijk de woonsituatie in de tussentijd. Ik kan via het forum geen contacten ontbinden, mijn advies is dan ook om in gesprek te gaan met de afdeling Contracten en Opzeggingen. Ze zijn te bereiken tijdens kantooruren op 0800-0402.