Skip to main content

Goede middag,

Gistermiddag heb ik telefonisch een nieuw (glasvezel-)abonnement afgesloten, ter vervanging van mijn huidige ‘koper-abonnement’. 

Naast de bestelbevestiging kreeg ik ook een e-mail voor het maken van een monteursafspraak, echter kom ik via de link in die mail uit bij een zelf-te-betalen monteur á EUR 75,00.

 

Zojuist wederom telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en die vertelde mij dat er eenmalig gratis een monteur langs gestuurd kan worden, maar dat de installatiemonteurs geen stopcontacten maken (de reden voor mijn interesse in een monteur; er is momenteel geen stopcontact aanwezig in de buurt van het glasvezelpunt in de meterkast om het glasvezelkastje op aan te kunnen sluiten).

Op de website van KPN staat echter het volgende; 

 

Dus wat is nu waar. Als de installatiemonteurs van KPN inderdaad géén stopcontacten maken, moet wellicht de informatie op de website aangepast worden. En hoef ik geen monteursafspraak te maken, want op dat missende stopcontact na, klinkt de eigenlijke installatie vrij eenvoudig.

Hoi @mies__89 .  Bij mijn weten kan een installatie monteur dat wel . Althans, als er aan bepaalde voorwaarden voldaan kan worden.  Heb je een foto van de situatie?

 

Ik mention even een paar monteurs. Die hebben hier dagelijks mee te maken.

@NHendriks @Ik_Hussel 


Hoi @mies__89 .  Bij mijn weten kan een installatie monteur dat wel . Althans, als er aan bepaalde voorwaarden voldaan kan worden.  Heb je een foto van de situatie

Dit is correct, zo moeten er bijvoorbeeld aardlekschakelaars aanwezig zijn maar ook een hoofdschakelaar buiten de groepenkast, dus voor de meter of tussen de meter en de daadwerkelijke groepenkast. Ook fysieke ruimte om een buis te onderbreken en hier een wandcontactdoos te kunnen plaatsen is vereist. Foto's kunnen inderdaad bijdragen om alles goed in te schatten.