Skip to main content

Kan de heg bij object 03328 (Emmastraat 11, Groot-Ammers) gesnoeid worden? Mensen met een rollator moeten van het trottoir af, omdat er geen ruimte meer is.

Hallo @Object 03328 ,

In een ander (gerelateerd) topic adviseert een KPN moderator om contact op te nemen met zijn collega's van KPN infra op 0800-0150. Dan ben je direct bij de beheerder van technische gebouwen.


Waarom staat daar überhaupt een heg?

Lijkt me voor KPN toch alleen maar onnodig veel onderhoud? 


Dat is een Street View foto van april 2019, toen zag die heg er nog goed onderhouden uit 😉


Dat is een Street View foto van april 2019, toen zag die heg er nog goed onderhouden uit 😉

Als nu heel de stoep er onder zit, dan denk ik dat er sinds 2019 niks meer aan gebeurt is 😉


Hoi @Object 03328 

Heb je al met de gemeente Molenlanden (waar Groot-Ammers onder valt) gebeld?
Want volgens mij is dit een zorgtaak voor de gemeente, en niet voor Netwerkbeheerder KPN.

Je kunt de Gemeente Molenlanden hierover bellen via: 088 75 15 000 (tijdens kantooruren)
Of via het online-formulier (Gemeente Molenlanden): Melding Openbare Ruimte

De gemeente is tenslotte verantwoordelijk voor goed begaanbare trottoirs, en dient dus zorg te dragen dat oneffenheden (zoals overhangende takken en dergelijke) worden verwijderd.
De heg is waarschijnlijk in het verleden in opdracht van de gemeente aangelegd, aangezien alleen het gebouwtje van KPN is.


KPN voert meerdere keren per jaar groenonderhoud uit op zijn locaties. Als het te erg is bij 03328 kan ik dat voor je doorzetten. Heb je toevallig een foto van het probleemgebied? Dan kan ik een melding voor je maken.


Het is eerst van belang om vast te stellen van wie dat stuk grond is, de gemeente is alleen verantwoordelijk als het hun perceel is. Zoniet dan moet de werkelijke eigenaar dit doen en dat kan maar zo KPN zelf betreffen.

Gelet op de reactie van ik_Combineer is dat dit hier mogelijk het geval.

 


Het is eerst van belang om vast te stellen van wie dat stuk grond is, de gemeente is alleen verantwoordelijk als het hun perceel is. Zoniet dan moet de werkelijke eigenaar dit doen en dat kan maar zo KPN zelf betreffen.

Gelet op de reactie van ik_Combineer is dat dit hier mogelijk het geval.

 

Zowel met jouw @Rowi. als @Ik_Combineer eens.
Maar het trottoir is echt gemeente grond, dus de Gemeente Molenlanden had ook al zelf een melding kunnen maken naar Netwerkbeheerder KPN, als de haag tot het perceel van KPN behoort.
Maar ja, de gemeente vindt dit blijkbaar niet belangrijk genoeg.

Gelukkig dat @Ik_Combineer hier graag een melding van wilt maken.


Het is en blijft lastig, KPN is letterlijk en figuurlijk een groen bedrijf dus we willen niet alles alleen maar betegelen. Alleen bij groen hoort onderhoud. Deze locaties zijn in principe onbemand dus daar is gewoon een schema voor met wanneer ze worden gedaan. Maar in deze tijd van het jaar groeien dingen nog weleens harder dan verwacht en dan moet het schema misschien aangepast worden. Maar dat kan enkel als KPN ervan op de hoogte is.


Ik woon naast een gemaal. Daar komt elke maand een hovenier langs. Dat is gewoon een ingehuurd bedrijf. Die maait en knipt alles. Werkt dat bij KPN niet zo?


Ik woon naast een gemaal. Daar komt elke maand een hovenier langs. Dat is gewoon een ingehuurd bedrijf. Die maait en knipt alles. Werkt dat bij KPN niet zo?

Ja hoor, alleen niet maandelijks. 


Hoi @Object 03328 

Heb je al met de gemeente Molenlanden (waar Groot-Ammers onder valt) gebeld?
Want volgens mij is dit een zorgtaak voor de gemeente, en niet voor Netwerkbeheerder KPN.

Je kunt de Gemeente Molenlanden hierover bellen via: 088 75 15 000 (tijdens kantooruren)
Of via het online-formulier (Gemeente Molenlanden): Melding Openbare Ruimte

De gemeente is tenslotte verantwoordelijk voor goed begaanbare trottoirs, en dient dus zorg te dragen dat oneffenheden (zoals overhangende takken en dergelijke) worden verwijderd.
De heg is waarschijnlijk in het verleden in opdracht van de gemeente aangelegd, aangezien alleen het gebouwtje van KPN is.

Ik had de gemeente al gebeld, maar de dame die ik aan de lijn kreeg, vertelde dat ik contact op moest nemen met de KPN, omdat het niet in hun "bestek” stond. Het argument dat de gemeente verantwoordelijk is voor de trottoirs "wuifde” ze weg 😥


KPN voert meerdere keren per jaar groenonderhoud uit op zijn locaties. Als het te erg is bij 03328 kan ik dat voor je doorzetten. Heb je toevallig een foto van het probleemgebied? Dan kan ik een melding voor je maken.

Ik heb inmiddels contact gehad met de KPN: ticket REQ-240076503 is aangemaakt.!--endfragment>!--startfragment>


@Object 03328 Klopt toch dat gemeente niets doet. De heg/struiken bevinden zich op het perceel wat kpn huurt, dan wel waar KPN eigenaar van is. KPN moet dan ook zorgen voor het onderhoud/knippen van de heg.

 

Dat geldt toch ook bij struiken/heg die op jouw erf staan en wanneer deze over de stoep gaan groeien ?


Donald Groen


@Object 03328 Klopt toch dat gemeente niets doet. De heg/struiken bevinden zich op het perceel wat kpn huurt, dan wel waar KPN eigenaar van is. KPN moet dan ook zorgen voor het onderhoud/knippen van de heg.

 

Dat geldt toch ook bij struiken/heg die op jouw erf staan en wanneer deze over de stoep gaan groeien ?


Donald Groen

De gemeente kan de bewoner/eigenaar aan schrijven om het probleem op te lossen, gebeurt dit niet dan mogen ze dit doen. Maar dat blijft juridisch lastig. 

Ik weet dat de meeste gemeenten hun eigen hagen 2 keer per jaar knippen soms minder. Dus kunnen ze bijna niet van bewoners iets eisen.

Ik weet ook dat de soort een liguster flink kan groeien. Kortom als er echt geen rollator of gewone wandelaar meer langs kan dan deel ik de gedachte dat er sinds 2019 weinig meer is gedaan. Zeker omdat de trottoir ruim 1 meter 20 breed lijkt en op de foto is er al overgroei.

KPN mag de rekeningen wel checken of er niet wordt betaald voor niet geleverde diensten. Of een andere optie de aanbesteding is afgelopen en er is nog geen nieuwe aannemer die dit beheert.


Het is eerst van belang om vast te stellen van wie dat stuk grond is, de gemeente is alleen verantwoordelijk als het hun perceel is. Zoniet dan moet de werkelijke eigenaar dit doen en dat kan maar zo KPN zelf betreffen.

Gelet op de reactie van ik_Combineer is dat dit hier mogelijk het geval.

 

Maar het trottoir is echt gemeente grond, dus de Gemeente Molenlanden had ook al zelf een melding kunnen maken naar Netwerkbeheerder KPN, als de haag tot het perceel van KPN behoort.
Maar ja, de gemeente vindt dit blijkbaar niet belangrijk genoeg.

Ik denk dat de gemeente wel wat anders te doen heeft, als ze bij iedereen moeten aan gaan bellen of ze de heg/struiken willen knippen zou het wel een beetje apart verhaal gaan worden.

Er light ook een stukje verantwoordelijkheid bij burgers met dit soort dingen, die kunnen ook prima contact opnemen met KPN in dit geval.


Reageer