Skip to main content

We hebben een witte dualband WiFi versterker. Na een reboot kan ik geen contact meer krijgen met de WiFi versterker, hij geeft de foutmelding “geen internetverbinding”. Beide lampjes branden blauw. Ik kan nog wel gewoon contact krijgen met de experia V9 en het internet op.

groet.

Even een aanvullling, inmiddels heb ik een hem weer even aan en uit gezet en nu knippert het WPS lampje blauw.


Hoi @Dokker . Welkom op het forum.

Excuus voor de late reactie. Het is erg druk op het forum.  Heb je die versterker al weer aan de praat? 

Gebruik jij de wifi versterker bekabeld? Zo ja, check even de kabel en reset de versterker. Dan zou ie weer 'gewoon’ contact moeten maken.


Hoi,

 

de versterker is bedraad aangesloten via coax en een omvormer. Zojuist alle kabels opnieuw aangesloten, WiFi doet het nu beter. WPS brandt stabiel blauw, alleen de power knop brandt oranje? Wat betekent dat?

 

groet,


Via coax aangesloten dan hebben we het over een geheel ander apparaat naar ik aanneem?


Oh, dat is vreemd. Ik kan wel de verklaring voor een oranje knipperend lampje vinden:

https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker/handleidingen.htm#!/device/kpn/wifi-versterker/topic/aansluiten/wifi-versterker-lampjes-en-poorten/1

Misschien is/was hij aan het updaten.  Als trouwens alles nu goed werkt, zou ik het zo laten.

Gebruik jij een Moca set om die versterker aan te sluiten?


Hoi Erwin,

ik denk het wel, het is toentertijd aangesloten door de KPN monteur. De versterker doet het wel maar valt vaak weg, powerlampje blijft Oranje.

ook raar, als ik de versterker uitzet is de WiFi rondom de Experia box anderhalf keer zo snel.

 


Hoi Macabeus,

het loopt via een Moca set, waarbij mij nu opvalt dat als de versterker uitstaat het netwerk lampje rustig blauw brandt, maar zodra ik de versterker aanzet wordt deze ook oranje. En knippert een beetje. Volgens de gebruiksaanwijzing betekent dat dat ik 1 Gbit verbinding heb.

ik snap er niks meer van.

 

 


Dat het ooit gewerkt heeft verbaasd me nog het meest. Trek een kabel en je probleem is voorbij.


KPN heeft ondertussen nieuwe versterkers. Misschien is het het overwegen waard om die ‘oude’ los te koppelen en daarna de zogenaamde wifi manager te doorlopen.

Vervolgens kun je de wifi op verschillende plekken in je woning meten. Als dat dan tegenvalt kan de uitkomst zijn dat je gratis (nieuwe) versterkers aangeboden krijgt. Kanttekening hierbij: Die moeten wel bedraad aangesloten worden.

 


Hoi Joep,

Tja, we krijgen met geen mogelijkheid de oude coax kabel uit de muur, en er is geen ruimte om er wat bij te proppen helaas.

groet.

 

 


Ik heb niet zoveel ervaring met die moca sets. Maar als jij denkt dat die het nog goed doen, kun je de stappen zoals ik ze hierboven heb beschreven gewoon doorlopen. Dan sluit je die nieuwe versterker op die moca aan.

 

Als je die moca verbinding eens goed wilt testen zou ik dat als volgt doen:  Sluit in plaats van de huidige witte versterker een laptop op die verbinding aan en doe een aantal speedtests/internet handelingen.  Als dat stabiel werkt, lijkt me die moca verbinding verder in orde. 


Hoi Erwin,

Dat heb ik zojuist geprobeerd, blijkt er dus gewoon helemaal geen internet uit de Moca set meer te komen, hoe zou ik kunnen testen of het aan de Moca set of aan de coax kabel ligt?

groet.

 

 


Er zou dus zo'n apparaatje bij je experiabox in de buurt moeten zitten en ééntje bij die versterker. 

Krijgen ze allebei stroom? En branden er ook lampjes op?  Kun je desnoods foto's van beide moca's maken? 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.