Skip to main content

Per 19 Oktober ga ik over van Ziggo naar Kpn,

nu heb ik nergens in huis en in de meterkast een telefoon aansluiting.

De kabel zit wel in de meterkast maar geen contact doos.

Ik probeer al dagen contact te zoeken met KPN omdat ik al bij voorbaat weet dat zelf aansluiten niet gaat lukken zo.

Ik wil uiteraard gebruik van het abonnement kunnen maken omdat per 19 oktober ook Ziggo stopt.

Ik vraag mij dus af moet ik voor een monteur betalen, al lijkt me van niet zonder aansluiting?

En hoe ga ik dit oplossen, kom er niet uit zo en hoop dat ik via deze weg iets wijzer ga worden.

 

Alvast bedankt.

ik heb overigens nog geen glasvezel, dat gebeurd pas rond april/mei

 

Hallo @pat55 ,

Je kunt via 0800-0402 een afspraak maken voor  een monteur. Wacht daar niet te lang mee, want er zal vast een wachtlijst zijn. 


Hoi @pat55 , elk huis zou een telefoon- of glasvezelaansluiting moeten hebben. Het kan zijn dat die bij jou is doorgeknipt en dat het ISRA punt is verwijderd. Daar zal KPN bij moeten komen om het weer heel te maken.

Als ik op https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm kijk, staat er onderaan het volgende:

Let op: aan het plaatsen van een aansluitpunt zijn mogelijk kosten verbonden.

 


Dankjewel voor je snelle reactie zal het nogmaals bekijken, vind het zelf ook apart dat er nergens een aansluiting is te vinden


Dankjewel voor je snelle reactie zal het nogmaals bekijken, vind het zelf ook apart dat er nergens een aansluiting is te vinden

Er kan altijd een monteur komen bij een nieuwe klant. En wat betreft de kosten, dat kun je vooraf overleggen via 0800-0402. 


Dankjewel ik zal iedergeval even contact opnemen dan komt het vast goed.


Dankjewel voor je snelle reactie zal het nogmaals bekijken, vind het zelf ook apart dat er nergens een aansluiting is te vinden

Er kan altijd een monteur komen bij een nieuwe klant. En wat betreft de kosten, dat kun je vooraf overleggen via 0800-0402. 

Alleen de klantenservice kan niet beoordelen hoe de situatie in huis is en ze weten soms niet altijd waar we wel of geen kosten voor rekenen. Verder is dat (helaas) ook nog af en toe verschilend per monteur.

De officiële regel is het volgende: in een huis heeft tijdens of vlak na de bouw altijd een ISRA punt gezeten van KPN of PTT en deze is niet spontaan verdwenen. Voor het herstel hier van zullen kosten in rekening gebracht worden. Bij een storing is dit de voorrijkosten van €70 en bij een nieuwe levering is dit het materiaal + tijd dat de monteur kwijt is aan het herstel. Dit ligt eigenlijk altijd tussen de 35 en 70 euro.

Dus bel KPN op 0800-0402, geen aan dat je geen ISRA punt hebt en hun zullen een installatiemonteur in kunnen plannen. In principe kost deze niks tenzij er meerwerk (herstel isra, verkoop wifi punt, trekken kabel etc) moet worden gedaan. Standaard installeert de monteur een modem, 1 tv ontvanger en 1 pc, laptop of smartphone.